۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵

تحول در کلاس های آنلاین کنکور

تحول در کلاس های آنلاین کنکور

در ادامه به بررسی دقیقی از این کلاس ها می پردازیم تا بتوانید در بهترین آنها ثبت نام کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در انتهای سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور، قوانین اجتماعی جدید وضع شد و جلسات حضوری کمرنگ‌تر شدند، نیاز به ارتباط دانش آموزان با اساتید مطرح کشور برای تکمیل مبحث یادگیری، موجب شد کلاس‌های آنلاین جانی تازه بگیرند. در ادامه به بررسی دقیقی از این کلاس‌ها می‌پردازیم تا بتوانید در بهترین آنها ثبت نام کنید.

آیا نیاز است در کلاس آنلاین شرکت کنیم؟

در یک کلام، واقعاً بله نیاز است اما نه لزوماً برای همه، اغلب دانش آموزان حال حاضر، دوره‌ی کرونا را تجربه کرده اند که بیایید اسم آن دوره را بگذاریم، دوری از درس و مشق!، توانایی یادگیری بچه‌ها افت کرد و حالا دیگر نمی‌توانند مطالب سخت کتب درسی متوسطه دوم را خودشان یا حتی با کیفیت تدریس گاهاً پایین مدارس کشور یاد بگیرند، از طرفی کنکور دیگر کنکور قدیم نیست، با بررسی سوالات و پاسخ تشریحی کنکور سراسری به این نتیجه خواهید رسید که باید آنچه که رتبه برترها در اختیار دارند یعنی آموزش و تدریس در سطوح عالی، جزوات و منابع تستی خاص، و رفع اشکال نواقص خود، در دسترس همگان قرار گیرد تا عدالت آموزشی برقرار شود.

مقایسه کلاس‌های حضوری و آنلاین کنکور

کلاس آنلاین بهتر است یا حضوری؟ طبیعتاً آن حس وجود در فضای حضوری کلاس متفاوت از نشستن در خانه و تکیه دادن به صندلی و تماشای نمایشگر است اما دقت کنید که چه می‌خواهم بگویم، به عنوان یک مشاور صادق مطمئن هستم، اگر بتوانید خودتان را فعال نگه دارید، اگر استاد سوال می‌پرسد همراهی کنید و پاسخ دهید، سوالی به ذهنتان رسید، بپرسید و در کل خودتان را به فضای کلاس بچسبانید، این حس دور بودن و مجازی بودن تا حد زیادی از بین می‌رود.

کلاس حضوری خستگی دارد، قابلیت پخش دوباره برای وقتی که نکته‌ای را حواستان پرت بوده و دوباره می‌خواهید بشنوید آنرا ندارد، هزینه و زمان برای حاضر شدن سر کلاس دارد، وجود حواس پرتی توسط سایر دانش آموزان حاضر در کلاس دارد، و در نهایت بنظر من، زمان کلاس‌های حضوری و اتلاف وقت در آنها به اتمام رسیده است و عصر جدیدی از یادگیری به روی ما باز شده است!.

مزایا و معایب کلاس‌های آنلاین کنکور

هر چیز خوبی، معایبی هم دارد که همانطور که گفتم اگر دانش آموز همراهی کند حتی آنها هم به چشم نمی‌آید، در کلاس آنلاین حس حضور کمتری داریم و ممکن است راحت تر حواسمان از استاد پرت شود و درگیر کار دیگری شویم! طبیعتاً شما باید خودتان این تمرکز را حفظ کنید.

همچنین اگر سوالی دارید بدلیل تعداد دانش آموزان حاضر و ارتباط از طریق صفحه چت، ممکن است سوال شما با یک بار پرسیدن پاسخ داده نشود، پس حتماً سوالات تان را چند بار طی کلاس تکرار کنید، اینگونه حتماً پاسخ آنرا می‌گیرید.

نکته‌ی بسیار مثبت کلاس آنلاین این است که هزینه ی واقعاً کمتری از کلاس حضوری پرداخت می‌کنید ولی همان کیفیت تدریس و محتوا را دریافت می‌کنید، هزینه‌ی رفت و آمد و همه چیز از بین می‌رود و در خانه‌ی خود در حال نوشیدن آب پرتقال خود می‌توانید به تماشای کلاس بپردازید!.

حضور جنجالی رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور در کلاس‌های آنلاین

هر ساله با اتمام روزشمار کنکور و برگزاری آن، با اعلام نتایج و شروع فرآیند تخمین رتبه که خود موضوع بسیار مهم و هیجان انگیزی است، رتبه‌های برتر تقریباً مشخص می‌شوند و با اعلام نهایی نتایج توسط سازمان سنجش، تلاش‌های اساتید کنکور و شاگردان آنها به ثمر نشسته و بسیاری از رتبه‌های برتر کشور از دل همین کلاس‌ها درمی‌ایند، مثلاً رتبه‌های تک رقمی کنکور تجربی و انسانی در کلاس‌های آنلاین ماز شرکت کرده بودند که می‌توانید فیلم مصاحبه آنهارا در سایت ماز مشاهده کنید و از نکات مشاوره‌ای آن نیز استفاده کنید.

دوگانه‌ی تمرکز و کلاس آنلاین

همواره ی یکی از دغدغه‌های دانش آموزان حواس پرتی هایشان در خانه و در حال تماشای تدریس استاد است، یکی از نکات قابل توجه همین است که بگوییم تماشای کلاس!، شما نباید صرفاً تماشا کنید چرا که در حال مشاهده‌ی فیلم سینمایی نیستید!، شما دارید آموزش می‌بینید پس قلم و کاغذ بیاورید چرک نویس را پر کنید و درگیر شوید، از هندزفری و هدفون‌های با کیفیت استفاده کنید تا تنها چیزی که می‌شنوید صدای استاد باشد.

بنابراین برای تمرکز در کلاس آنلاین، با کلاس و سوالات استاد درگیر شوید، کتاب و جزوه را جلویتان باز کنید، از هندزفری و هدفون مناسب استفاده کنید و نوت برداری کنید.

یکی از نکات مثبت کلاس‌های آنلاین ماز پشتیبانی قوی آن است که مدیریت کلاس را بر عهده دارد و نمی‌گذارد کلاس به حاشیه برود، برای مشاهده‌ی نمونه تدریس اساتید مطرح به سایت ماز مراجعه کنید

چطور مدرسه و کلاس آنلاین را کنار هم مدیریت کنیم؟

با رسیدن پاییز و شروع ماه مهر، دانش آموزان نیمی از وقت مفید روز خود را در مدرسه سپری می‌کنند، زمانی که اغلب آنها آنطور که باید در آن کیفیت و کارایی در جهت امتحان‌های نهایی و آزمون کنکور نمی‌بینند، بنابراین نمی‌شود به مدرسه اکتفا کرد و به تدریس بهتری نیاز است، اما از طرف دیگر ما انقدر وقت نداریم که دوباره در خانه سر کلاس چندین ساعته آنلاین بنشینیم و نیاز به تست زنی و مطالعه کتاب توسط خود ما نیز موضوع پر رنگی است، پس چکار باید کرد؟

پیشنهاد من به شما این است که در کلاس آنلاین ثبت نام کنید ولی در زمان‌هایی که وقت کافی طی روز ندارید به صورت آفلاین پای درس استاد بنشینید، مزیت‌های مشاهده‌ی آفلاین کلاس ها این است که تیکه‌هایی که به خارج از موضوع اصلی پرداخته می‌شود را رد می‌کنید، سرعت پخش تدریس را افزایش می‌دهید و مثلاً کلاس ۴ ساعته را در ۳ ساعت تمام می‌کنید!

با اینکار مدت زمان آموزش شما کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید تست و تمرین بیشتری داشته باشید.

مجموعه ماز در تلاش است با گسترش کلاس‌های آنلاین و کاهش هزینه ثبت نام با ارائه تخفیف‌های ویژه، آموزش سطح بالا را در دسترس همگان قرار دهد و عدالت آموزشی را برقرار کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6221865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha