۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲

توسط مرکز توسعه فناوری های راهبردی در دستور کار قرار گرفت؛

فرصت «نکست» برای حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور

فرصت «نکست» برای حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور

هدف جایزه نکست، شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به‌منظور تحقق «رویای بعدی» پیشروان زیست‌بوم علم و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فن‌آفرینان، پیشروان زیست‌بوم فناوری هستند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند. کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد این زیست‌بوم می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده‌های نو این عناصر کلیدی محقق شود. هدف جایزه نکست شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به‌منظور تحقق “رویای بعدی” این پیشروان زیست‌بوم است.

مهم‌ترین هدف رویداد نکست گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های پیشران است که در پیشرفت‌ها و نوآوری‌های امروز در حوزه‌های گوناگون و سیستم‌های مختلف پدیدار می‌شوند. سایر اهداف رویداد تکامل و هم‌گرایی فناوری‌های مجزای پیشین برای حل چالش‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و نهادی است که به‌عنوان پل ارتباطی برای تبادل کارآمد محصولات و خدمات در قالب زنجیره تأمین است.

از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور و هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان کشور اشاره کرد.

فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، فناوری‌های اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک، زیست‌فناوری و پزشکی دقیق، تراشه‌های کاشتنی ارتباط مغز و کامپیوتر و میکروالکترونیک، سلامت و مهندسی ژنتیک از محورهای این جایزه است.

گفتنی است جایزه رتبه اول رویداد ۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تسهیلات، جایزه رتبه دوم رویداد ۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و ۹۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تسهیلات و جایزه رتبه سوم رویداد ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و ۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تسهیلات است.

همچنین طرح‌های ارسالی در رویداد نکست، باید ازسطح آمادگی فناوری حداکثر TRL۴، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه، وجود بازار برای محصول نهایی و مشخصات شرکت‌های مخاطب رویداد ، وجود حداقل ۳ محصول با سطح آمادگی فناوری حداقل TRL۸ در سبد محصولات، فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان و دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل ۵ نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه برخوردار باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس next-prize.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6222140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha