۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

رییس کل دادگستری خوزستان:

«حقوق عامه» در خوزستان مورد مطالبه مردم است

«حقوق عامه» در خوزستان مورد مطالبه مردم است

اهواز - رییس کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از حقوقی که در خوزستان همواره مورد مطالبه مردم بوده و بنده با تاکید ریاست قوه قضائیه ورود کرده ام، حقوق عامه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد صبح امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خوزستان که در سالن همایش‌های گیت بوستان برگزار شد با بیان اینکه در آستانه سالروز ولادت نبی اکرم اسلام (ص) و هفته وحدت هستیم، اظهار کرد: خداوند متعال انبیا را برای هدایت بشر در ابعاد مختلف فرستاده است تا آن را به سوی سعادت هدایت کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولیت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار سنگین است، تصریح کرد: ما باید بر تکالیف واجب و قانونی که دین اسلام برعهده ما گذاشته است عمل کنیم.

دادستان کل کشور گفت: مردم در نظام جمهوری اسلامی از مسؤولان خود انتظاراتی دارند، البته مسؤولان هم حقی بر گردن مردم دارند ولی حق مردم بیشتر است لذا انتظار دارند هر کدام به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام موحدی آزاد ادامه داد: برخی از مسؤولیت‌ها اگر انجام نشود مردم رنج بسیار می کشند لذا سلامت فیزیکی، اجتماعی و روانی مهم است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به محض مستقر شدن به دنبال ارتقای سلامت جامعه رفت، اظهار کرد: با ایجاد درمانگاه‌ها، مراکز دولتی و خصوصی، افزایش کادر درمان به سوی این کار رفت. در گذشته بیشتر پزشکان خارجی بودند اما در حال حاضر حتی پزشک صادر می‌کنیم.

دادستان کل کشور با اعلام اینکه ۶ کاندید انتخابات ریاست جمهوری در سطح علمی بالا بوده و همه در داخل کشور تحصیل کرده اند، افزود: همه آنها تربیت شده نظام جمهوری اسلامی هستند و در داخل کشور اعم از حوزه علمیه یا دانشگاه‌ها تحصیل کرده اند که این افتخاری برای کشور است.

حجت الاسلام موحدی آزاد گفت: به رغم این پیشرفت‌ها و خدمات متأسفانه افرادی هستند که این خدمات را به کام برخی تلخ می‌کنند که یکی از موارد زیرمیزی پزشکان است، همه مزایا نباید مادی باشد بلکه ثروت معنوی هم مهم است.

به گفته وی، زیرمیزی در شأن جامعه پزشکی ما نیست و مراجع نظارتی صنف مذکور باید به دنبال اصلاح این مسائل باشد و معدود افرادی که زحمات قشر زحمتکشی در زمان جنگ مجروحان را مداوا می‌کردند، نباید اجازه دهیم اینگونه با بیمار برخورد شود، همچنین دولت نیز باید به صورت جدی به این مساله ورود کند.

دادستان کل کشور فضای مجازی را دیگر مساله مورد انتظار مردم از مسئولان خواندو گفت: مقام معظم رهبری ۲۰ سال است که در این مورد مطالب دوراندیشانه ای فرموده و تذکر داده اند.

حجت الاسلام موحدی آزاد اضافه کرد: مسئله هوش مصنوعی مطرح است و اگر دیر اقدام کنیم از دنیا عقب می‌مانیم آنگاه نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم.

به گفته وی، در دوران شهید آیت الله رئیسی تدابیری اندشیده شد، به گونه‌ای که در مدت زمان کوتاه گرایش به سمت پیام رسان های داخلی به میزان ۹۰ درصد افزایش یافت پس نشان دهنده این است که می‌توان اینچنین کاری را انجام داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه پیام رسان های داخلی با تقویت شدن بیش از ۳۰ میلیون کاربر پیدا کردند، تصریح کرد: پیام رسان های داخلی در رقابت با پیام رسان های خارجی هستند.

وی بارزترین مصداق حقوق عامه را فضای مجازی اعلام و عنوان کرد: دین، تربیت فرزندان و فرهنگ مردم در بستر مذکور رقم می‌خورد لذا همه در این زمینه مسئول هستند. بنده از دولت و وزارت ارتباطات درخواست دارم به سرعت پیام رسان های داخلی را تقویت کنند.

حجت الاسلام موحدی آزاد ادامه دد: پیام رسان های خارجی باید براساس شرایطی که ما مشخص می‌کنیم در کشورمان فعالیت داشته باشند بنابراین این مساله را به عنوان حق مردم، از دولت مطالبه می‌کنیم.

به گفته دادستان کل کشور، حفظ عفت عمومی نیز یکی دیگر از حقوق عامه است. برخی با انجام حرکت‌هایی عفت عمومی را جریحه دار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص بی حجابی و بدحجابی اقدامات بسیاری انجام شده، اظهار کرد: این مساله همچنان وجود دارد و تعطیل نشده، در این زمینه قانون وجود دارد، تکلیف از فراجا، ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر، سازمان تبلیغات اسلامی، خطیب‌های جمعه برداشته نشده است.

دادستان کل کشور با اعلام اینکه سازمان‌های فرهنگی باید به وظیفه خود عمل کنند، بیان کرد: برای فعالیت همه بستر فراهم است، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی درست هیچ منعی وجود ندارد و هر شخصی باید دین ناب محمدی را به اندازه توان خود تبلیغ کند.

به گفته حجت الاسلام موحدی آزاد، ابتدا باید با ارشاد و نهی از منکر اقدام شود و اقدام قضائی پایان خط است.

وی اضافه کرد: هیچ شخصی حق ندارد در خیابان با فردی برخورد فیزیکی داشته باشد، تنها باید برای افرادی که سرپیچی می‌کنند پرونده تشکیل شود و مستندات به دادستان ارائه شود، قطعاً مساله پیگیری می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: به هیچ وجه برخورد فیزیکی در خیابان و در منظر مردم توجیه قانونی ندارد. البته این مساله کم اتفاق می‌افتد اما با متخلف‌ها برخورد کرده ایم.

کد خبر 6222223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      توروخدابه ماهم که حقوق روزمزدهستیم هم کمک کنیدی حقوق ثابت اداره کاری داشته باشیم