۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

۲ پیام برای روز ملی سینما؛

روز پاسداشت نام‌های بلند مبارک/ سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند

روز پاسداشت نام‌های بلند مبارک/ سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند

به مناسبت فرا رسیدن روز ملی سینما ۲ پیام از طرف مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به مناسبت فرا رسیدن روز ملی سینما پیامی منتشر کردند.

در متن پیام حمیدی مقدم نوشته شده است:

«به نام خداوند هنرآفرین. روزها و مناسبت‌ها بهانه هستند تا بزرگان را به خاطر بسپاریم و پدیده‌های هنری و دستاوردهای فرهنگی را پاس بداریم. همگرایی، رسیدن به افق‌های توسعه و پیشرفت و ماندگاری محقق نمی‌شود مگر با ارج نهادن به این میراث پرافتخار فرهنگی.

ما امروز، میراث‌دارِ شور، اندیشه و خردورزی جان‌های آگاهی هستیم که مسیر را برایمان روشن کردند و به آیندگانی چشم دوخته‌ایم که فردای هنر این سرزمین را نورانی خواهند کرد.

روز ملی سینما، روز پاسداشت نام‌های بلندی است که در قلبمان جای دارند، استادانی که فراموششان نخواهیم کرد و نامدارانی که از آنها آموختیم، جوانانی که از راه رسیده‌اند و حیات سینمای ایران را نوید می‌دهند. روز ملی سینما، بر خانواده شریف و ارجمند سینمای ایران، بر مستندسازان گرامی فرخنده باد.»

پیام انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران

در بخشی از متن انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به مناسبت فرا رسیدن روز ملی سینما آمده است:

«روز ملی سینماست اما روزگار سینما چیزی جز روایت یک تراژدی نیست. سال‌هاست که این روز به جای آنکه بهانه ای برای جشن و سور باشد تا از شکوه و شکوفایی سینما بگوییم اما قلم‌مان به بیانیه ای در سوگ سینما می چرخد. امسال اما روز ملی سینما در میانه انتقال قدرت و تغییر دولت قرار گرفته و چشم های سینماگران به این امید نشسته تا شاید قصه‌ای از دلخوشی های هرچند اندک را در مدیریت و سیاست‌گذاری‌های سینمایی شاهد باشد تا حاصلش را بر پرده سینما و رضایت مخاطب ببیند. تا حال سینما باز خوب شود و نه روز سینما که روزگار سینما به شکوه و شوکت اش برگردد ... .

شایسته است تا امروز این دیالوگ فیلم «ناصرالدین شاه آکتور سینما» را تکرار کنیم که «اگر نیت یک ساله دارید، برنج بکارید. اگر نیت ده ساله دارید، درخت غرس کنید. اگر نیت صد ساله دارید، آدم تربیت کنید. سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند.»

کد خبر 6222259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha