۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱

نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت نباید تصدی‌گری و بنگاه داری کند

دولت نباید تصدی‌گری و بنگاه داری کند

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نباید تصدی گری و بنگاه داری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی بعدازظهر چهارشنبه در نشست هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نه رقیب آن، گفت: شما باید جایگاه خودتان را بیابید و در آن جایگاه قوی ظاهر شوید زیرا قانون اساسی به تعاونی‌ها و بخش خصوصی بها داده است.

وی ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: همیشه بار اصلی اقتصاد بر دوش عامه مردم بود به‌خصوص در ایران از قبل از انقلاب تاکنون بازار و بخش خصوصی بازوی علمای دین و روحانیت و در کنار آن‌ها بودند.

وی افزود: بازار در حمایت از حضرت امام (ره) با بستن مغازه‌ها کمر رژیم طاغوتی را می‌شکستند و آن‌ها از تعطیلی بازار وحشت داشتند بنابراین اینها همواره در کنار دین بودند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وجود مشکلات در حوزه اقتصاد، گفت: مشکل را شماها باید حل کنید و تحریم‌ها را بشکنید و دور بزنید و با کشورهای مختلف همکاری‌های اقتصادی را پررنگ کنید.

این مسئول عنوان کرد: بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی می‌تواند نقش‌آفرینی کندو وزارت خارجه یکی از بهترین مؤلفه‌های محیط کسب و کار است، اگر به شما بها دهند می‌توانید تحریم‌ها را دور بزنید.

وی با بیان اینکه شما باید موانع را برطرف کنید، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای بخش خصوصی سنگ تمام گذاشت و اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های کوچک، سیاست‌های واگذاری اصل ۴۴ و امثال اینها سبب تقویت بخش خصوصی می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نه رقیب آن، اضافه کرد: دولت نباید بنگاه‌داری یا تصدی‌گری کند و دستگاه‌های اجرایی خادم بخش خصوصی هستند.

کد خبر 6222310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha