۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶

مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری خارجی برای اولین بار در شهرک صنعتی ۲ قوچان

سرمایه‌گذاری خارجی برای اولین بار در شهرک صنعتی ۲ قوچان

قوچان- مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان از سرمایه‌گذاری ۳ سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای عراق و افغانستان برای اولین بار در این شهرک صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی چوپانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مساحت شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ۲۸۷ هکتار بوده که ۱۱۰ هکتار آن آماده واگذاری است و حدود ۴۰ هکتار نیز تاکنون به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی واگذارشده است.

مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان از حضور یک سرمایه‌گذار عراقی و دو سرمایه‌گذار افغانستانی در این شهرک صنعتی خبر داد که در زمینه تولید سوسیس و کالباس، فلاکس و ظروف پلاستیکی ورود پیدا کردند و افزود: واحد تولیدی سوسیس و کالباس با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در مرحله تکمیل سوله است و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد که تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اگر به ظرفیت نهایی برسد اشتغال ۵۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید فلاکس را ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برشمرد که سرمایه‌گذار افغانستانی دیگر در مرحله خریداری زمین و دریافت مجوزها قرار دارد و تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار عراقی هم با ۶۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید ظروف پلاستیکی واردشده است که هم‌اکنون اقدامات عمرانی تمام‌شده و در مرحله نصب ماشین‌آلات قرار دارد.

چوپانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار انتظار دارد در قبال سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهد خدمات موردنیاز دریافت کند و برق یکی از چالش‌ها درگذشته بود، افزود: پست برق یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال‌های اخیر بوده است که با تلاش‌های نماینده فعلی و سابق مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی به ثمر رسید و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت.

مدیر شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان ادامه داد: پس از تکمیل فیدرهای خروجی، پست برق به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی متصل خواهد شد که اعتبار این قسمت از پروژه پست برق حدود ۷.۵ میلیارد تومان است و پیمانکار مشغول کار بوده و تا سه ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی قوچان دارای ۱۰ حلقه چاه بوده و پیگیری برای انتقال آب از سد تبارک در حال انجام است، بیان کرد: برآورد اولیه این پروژه هم حدود ۸۰ میلیارد تومان است و وقتی زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز و… تأمین شود سرمایه‌گذار دیگر دغدغه‌ای برای حضور در شهرستان ندارد.

کد خبر 6222477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha