۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸

فرماندار همدان:

مسیر گردشگری امامزاده محسن(ع) و سد اکباتان تعیین تکلیف شود

مسیر گردشگری امامزاده محسن(ع) و سد اکباتان تعیین تکلیف شود

همدان ـ فرماندار همدان گفت: مسیر گردشگری امامزاده محسن(ع) و سد اکباتان تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار همدان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان همدان ضمن تبریک هفته تعاون و ابراز خرسندی از انتخاب چهار تعاونی استان به عنوان نمونه کشوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهور با تمام دغدغه خاصی که روی فرهنگ دارند اما فرمودند اولویت کشور اکنون موضوع اقتصادی است و ما نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

مسلم مخفی با بیان اینکه اقتصاد زیربنا و بستر ارتباط با سایر مؤلفه‌های جامعه‌ای موفق است، گفت: اگر در حوزه امنیت و مسائل اجتماعی دچار مشکلاتی هستیم، بخشی به مسائل اقتصادی برمی‌گردد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما در ارائه خدمت در دستگاه دولتی باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مردم شاهد بی‌عدالتی نباشند.

فرماندار همدان به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه علوم و فناوری و دیگر مسائل اشاره کرد و یادآور شد: اینها باعث ایجاد سرمایه اجتماعی می‌شود؛ نحوه رفتار ما با مردم در ارائه خدمت باید طوری باشد که آن را در جامعه لمس کنند و طوری عمل نکنیم که باعث ناامیدی شویم.

وی با تأکید بر اینکه در فرآیند کار اداری باید پاسخ سریع و صریح به مردم داد و اگر کاری قابل انجام نیست باید دلیل آن را بیان کرد و مردم را معطل نکرد، افزود: مردم از اینکه با رفتارهای اشتباه چند ماه سرگردان شوند و فرصت‌ها از دست برود دچار ناامیدی خواهند شد، بنابراین باید طبق قانون متعهد به اجرای کار باشیم.

مخفی با بیان اینکه باید با مردم شفاف بود و تا جای امکان تلاش کرد و کارها را به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: در سیستم بانکی کنار وام‌های تکلیفی نظیر اعطای وام ازدواج، باید اقتصاد و اشتغال را هم دید، چرا که اشتغال مقدمه مهمی است به نحوی که اگر جوانی کار و درآمد نداشته باشد، نمی‌تواند تشکیل خانواده دهد.

وی افزود: کار کارشناسی که رئیس جمهور تأکید دارند، اینجا معنا می‌یابد و انتقال نظر کارشناسان که با کف جامعه و در عرصه اجرا در ارتباط با مردم هستند می‌تواند در عرصه اصلاح قوانین به نفع مردم استفاده شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در سطح شهرستان و استان شاهد هستیم و فعال بودن پروژه‌های عمرانی، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کند، گفت: در جلسات مختلف تأکید داریم به حوزه گردشگری توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری هنوز نواقص زیادی داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر سال حضور مسافر در همدان افزایش می‌یابد و اگر فرصتی ایجاد کنیم تا ماندگاری آنها بیشتر شود، اتفاقات خوبی در حوزه درآمدزایی و اشتغال رخ می‌دهد.

مخفی با انتقاد از اینکه به اندازه کافی در همدان تفرجگاه نداریم، اضافه کرد: مسیر گردشگری امامزاده محسن (ع) و سد اکباتان که می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد؛ بستر مناسب و خدادادی است اما سال‌ها معطل مانده و تعیین تکلیف نمی‌شود.

وی اظهار کرد: امروز در شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد تعریض و آماده‌سازی مسیر امامزاده محسن (ع) به حیدره و سد اکباتان از راهداری به اداره مسکن و شهرسازی داده شود تا سریع‌تر پروژه‌ها اجرایی شود چرا که این مسئله می‌تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در کارگروه اشتغال پیگیری‌های خوبی داریم و مدیرانی علاقه‌مند موضوعاتی را پیگیری می‌کنند، افزود: مشاغل خانگی به ویژه اشتغال بانوان در روستاهای بخش مرکزی و قهاوند و مناطق حاشیه شهر بسیار کمک‌کننده است و باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی در پایان به استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس استان در پیشبرد امور از سوی مدیران تأکید کرد.

کد خبر 6222622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • SE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      هتل خوب نداره
    • ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      هیچ به فکر مردم وکشاورزان بالای سد نیستند
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      سد اکباتان نه که ظرفیتش زیاده می‌خوان تفریحی بشه بعد آب برای استفاده خانگی استان کم بیاد