۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

مهمترین چالش‌های پیش روی تبلیغات اسلامی شهرستان یزد

مهمترین چالش‌های پیش روی تبلیغات اسلامی شهرستان یزد

یزد- رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به مهمترین چالش‌های پیش روی شهرستان گفت: رفع این چالش‌ها به کار جدی و برنامه ریزی و همکاری مسئولان با سازمان تبلیغات اسلامی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش های پیش روی شهرستان که نیاز به کار جدی و برنامه ریزی و همکاری مسئولان با سازمان تبلیغات اسلامی دارد، گفت: در این زمینه می توان به ترکیب اقوام و مذاهب و نحله های مختلف در یزد اشاره کرد، بنابراین به دبیرخانه ویژه پیگیری و برنامه ریزی این مهم و حمایت مادی و معنوی مسئولان از این دبیرخانه نیاز است، همچنین ایجاد کلینیک بهداشت معنوی در سطح استان و مرکز استان و تبلیغات گسترده آن در سطح شهر می تواند موثر باشد.

وی، عدم هماهنگی بین کارهای فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان و تداخل برنامه ها و موازی کاری های فرهنگی را از دیگر چالش ها برشمرد و افزود: در این زمینه ایجاد مرکز ارتباط و تماس توسط سازمان تبلیغات اسلامی و حمایت مادی و معنوی مسئولان از این مرکز، احساس می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به مجالس جشن های مختلف به نام جشن های مذهبی در تالارها و سالن های همایش و هتل ها اظهار کرد: در این زمینه به همکاری بیش از پیش میراث فرهنگی نیاز است و نشست‌های متعدد برای ساماندهی مسائل این گونه جشن‌ها باید در اولویت باشد.

وی، حضور توریست ها و بی برنامگی فرهنگی و عدم هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی در حوزه پیوست های فرهنگی و نوع ارتباط با آنها را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: در اینجا نیاز به تعامل و همکاری و حمایت مادی و معنوی مسئولان نسبت به حمایت از شبکه مبلغین گردشگری سازمان تبلیغات اسلامی است تا هم فرهنگ اصیل دینی و اسلامی و مذهبی یزد به توریست های کشورهای مختلف منتقل شود و هم تاثیر فرهنگی آن مشهود باشد و از این بستر بیشترین استفاده فرهنگی شود.

دادآفرین با اشاره به انتظاراتی که وجود دارد، اضافه کرد: حمایت بیش از پیش مسئولان از ائمه جماعات مساجد و مدارس و آماده سازی بستر مدارس برای حضور بیش از پیش روحانیت در نمارجماعت مدارس مورد انتظار است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد همچنین بر حمایت مادی و معنوی مسئولان در خصوص نشست های مختلف آموزشی و زیارتی و سیاحتی به خصوص به صورت خانوادگی تاکید کرد.

کد خبر 6222729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha