۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴

برگزار شد؛

نشست مجمع نمایندگان تهران با مسئولین قضایی و مدیران سازمان برنامه

نشست مجمع نمایندگان تهران با مسئولین قضایی و مدیران سازمان برنامه

نشست مشترک هم اندیشی بین نمایندگان مجمع استان تهران، مدیران ارشد وزارت دادگستری و دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک هم اندیشی بین نمایندگان مجمع استان تهران، مدیران ارشد وزارت دادگستری و دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

پیمان فلسفی، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در این خصوص گفت: در این نشست که در محل دادگستری استان تهران با حضور نمایندگان مجمع استان تهران در مجلس شورای اسلامی و با حضور رحیمی، وزیر دادگستری، القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران صالحی، دادستان تهران و همچنین معاونین قضائی و سایر مدیران دادگستری برگزار شد، به بحث و تبادل نظر درخصوص مهمترین چالش‌های قضائی، حقوقی و دادگستری پرداخته شد و در عین حال گزارشی از عملکرد این مجموعه توسط "علی القاصی‌مهر"، رئیس کل دادگستری تهران ارائه شد.

وی افزود: در مجموع ٪۲۵ پرونده‌های قضائی کل کشور در تهران است و در حال حاضر حدود دو میلیون و هشتصد هزار پرونده در حال رسیدگی می‌باشد. مهمترین چالش دادگستری کل استان تهران کمبود نیروی انسانی، منابع و فضای اداری هست که باید به آن توجه شود. حدود ٪۴۶ درصد پست‌های دادگستری تهران خالی و هنوز بلاتصدی است و استان با کمبود نیروی قاضی مواجه است. قضات از حقوق و معیشت نسبتاً متوسط برخوردارند که باید این موارد اصلاح شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مجمع نمایندگان تهران در مجلس آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه با استفاده از ظرفیت‌های قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین اعلام کرد.

فلسفی همچنین از برگزاری جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با مدیران سازمان برنامه و بودجه خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه به طرح مباحث و بررسی چالش‌های نظام برنامه‌ریزی و بودجه ریزی استان تهران پرداخته شد.

وی افزود: در این جلسه گلدانی، رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران، گزارشی را از عملکرد ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تا به امروز ارائه کرد. وی همچنین چشم انداز آینده بودجه ۱۴۰۴ را به تصویر کشید. بعلاوه برنامه هفتم پیشرفت و جایگاه و نقش استان تهران در تحقق اهداف کمی این برنامه هم مورد بررسی قرار گرفت. (به طوری که مثلاً رشد ۷/۴ درصدی اقتصادی استان تهران در مقایسه با رشد ٪۸ کل کشور و همین طور ٪۱۷ جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند.)

وی اضافه کرد: در عین حال به مباحثی همچون اولویت بندی مسائل و مشکلات، برنامه‌ریزی و بودجه ریزی، تغییر ساختار بودجه براساس اولویت‌ها و نیازهایی که وجود دارد، پرداخته شد.

فلسفی گفت: کشاورزی و اهمیت و نقش جایگاه آن در نظام برنامه و بودجه استان تهران و نیز اهمیت رصد و پایش تهدیدات و سایر مشکلاتی که در این استان وجود دارد و همچنین پرهیز از هرگونه سیاه نمایی و در مقابل ایجاد فضای امید و نشاط در تهران به عنوان ضرورت، به منظور اینکه بهانه‌ای به دست دشمنان داده نشود و بتوانیم مسیر پیشرفت، رشد و تعالی در تهران بزرگ را به عنوان پیشانی سیاسی و اقتصادی کشور همواره به عنوان استان پیشگام در عرصه توسعه داشته باشیم، نیز از دیگر مباحث مورد بررسی در این جلسه بود.

کد خبر 6222789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha