۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵

صدور هشدار وقوع سیل در جمهوری چک

صدور هشدار وقوع سیل در جمهوری چک

مؤسسه هواشناسی جمهوری چک با صدور هشدار وقوع سیل اعلام کرد: انتظار می‌رود بارش باران‌های شدید باعث جاری شدن سیل گسترده در بخش وسیعی از این کشور شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از یورونیوز، مؤسسه هواشناسی جمهوری چک با صدور هشدار وقوع سیل اعلام کرد: انتظار می‌رود بارش باران‌های شدید باعث جاری شدن سیل گسترده در بخش وسیعی از این کشور شود.

سازمان هواشناسی روز پنجشنبه اعلام کرد: طی چند روز آینده، حداقل تا یکشنبه، بارش‌های قابل توجهی در بیشتر مناطق رخ خواهد داد.

این سازمان هشدار داد: در نیمه جنوب شرقی کشور و در کوه‌های شمال شرق و شمال بوهم، میزان بارندگی مورد انتظار بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر (طی چهار روز) است.

در نتیجه بارندگی شدید، خطر افزایش قابل توجه سطح آب از شامگاه جمعه وجود دارد. کارشناسان هواشناسی بیشترین افزایش بیش از حد سطح سیلاب را در روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی می‌کنند.

پتر هلادیک وزیر محیط زیست طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی اضطراری دولت گفت که وضعیت پیش بینی بارندگی شدید مشابه وضعیت سیل‌های بزرگ در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ است. روزهای بعد، از جمله آخر هفته، بحرانی خواهد بود.

ویت راکوسان، وزیر کشور، از همه شهرداران خواسته است تا طرح‌های تخلیه در شهرداری‌های خود را بررسی کنند و از سازمان‌دهندگان رویدادهای اجتماعی خواسته است که تنها در صورت اطمینان از برگزاری ایمن رویدادهای برنامه‌ریزی شده، آن‌ها را اجرا کنند.

کد خبر 6222867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha