۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲

فرماندار پلدختر:

آتش‌سوزی در جنگل‌های «پاعلم» پلدختر/بالگرد اطفا به منطقه اعزام شد

آتش‌سوزی در جنگل‌های «پاعلم» پلدختر/بالگرد اطفا به منطقه اعزام شد

پلدختر - فرماندار پلدختر با اشاره به آتش‌سوزی دوروزه در جنگل‌های منطقه «پاعلم» این شهرستان از اعزام بالگرد برای اطفای این آتش‌سوزی خبر داد.

احسان علی پوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه «پاعلم» شهرستان پلدختر، اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌های «کیالان پاعلم» ساعت ۱۹ سه‌شنبه به وقوع پیوست که یک فروند بالگرد هلال‌احمر به منطقه اعزام شد.

وی افزود: بالگرد اعزامی نیروهای منابع طبیعی و محیط‌زیست، بسیجیان، نیروهای محلی و دوستداران طبیعت را به منطقه هلی‌برد کرد و در نهایت این آتش‌سوزی حوالی ظهر چهارشنبه (دیروز) مهار شد.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه یک تیم ۱۶ نفره در منطقه مستقر بودند، گفت: این آتش‌سوزی مجدد ساعت ۱۲ روز چهارشنبه آغاز شده که به علت حجم گسترده آتش‌سوزی یک بالگرد دیگر هلال‌احمر امروز برای هلی‌برد نیروها به منطقه اعزام شد.

علی پوری، افزود: برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها تا کنون پنج سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر انجام شده و همچنان این سورتی پروازها ادامه دارند.

وی یادآور شد: صعب‌العبور و شیب تند منطقه، گرمای شدید هوا، پوشش جنگلی و گیاهی و وزش باد عملیات مهار آتش را به‌کندی و سختی مواجه ساخته است.

فرماندار پلدختر، اظهار امیدواری کرد که عملیات اطفای حریق جنگل‌ها که به‌صورت ترکیبی هوایی و زمینی در منطقه «کیالان» در حال انجام است، در ساعت‌های آینده به اتمام برسد.

علی پوری، عامل انسانی را منشأ این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان دانست و گفت: میزان خسارات وارده به جنگل‌ها در این آتش‌سوزی پس از مهار حریق توسط کارشناسان منابع طبیعی برآورد خواهد شد.

وی از مردم خواست در امر فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع حوادث این چنینی کمک کنند و در صورت هرگونه حریق موارد را به منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 6222875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha