۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸

امام جمعه سروآباد:

ماه ربیع‌الاول فرصتی برای وحدت بین همه مذاهب اسلامی است

ماه ربیع‌الاول فرصتی برای وحدت بین همه مذاهب اسلامی است

سروآباد_امام جمعه سروآباد گفت: ماه ربیع‌الاول فرصتی برای تقویت وحدت بین همه مذاهب اسلامی و شکست دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد جامع سروآباد اظهار کرد: با ارزش‌ترین زمان برای ذکر و یاد خداوند حضور در نماز جمعه و مسجد جامع است و باید از این فرصت برای عبادت خدا و کسب معنویت بهره ببریم.

وی خواستار دوری از شعار، تظاهر و خودنمایی شد و افزود: همه ما باید نسبت به ترویج امر به معروف و نهی از منکر احساس مسؤولیت کنیم چرا که پیامبر اکرم (ص) بر این مهم تاکید دارند.

وی بیان کرد: بانوان باید حجاب و عفاف خود را رعایت کنند و جایگاه و وقار خود را در جامعه حفظ کنند.

مدیران در برابر مطالبات و خواسته‌های مردم احساس مسؤولیت کنند

امام جمعه سروآباد تصریح کرد: مسؤولان نیز باید رسالت و وظایف خود را به درستی انجام دهند و بدانند که در برابر خواسته و مطالبات مردم مسوولند.

ماموستا حسینی دین مبین اسلام را دین نصیحت دانست و افزود: خداوند متعال فرموده‌اند هر آنچه که مورد تاکید پیامبر است باید مورد توجه باشد و نصایح رسول خدا اولویت مسلمانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید برای رفاه مردم تلاش کنند و منتظر رشوه نباشند، اضافه کرد: رشوه خلاف نظام اسلامی است و باید انصاف و عدالت را رعایت کرد.

ماه ربیع‌الاول فرصتی برای دوری از نافرمانی خدا و اجحاف حق دیگران است

امام جمعه سروآباد ماه ربیع‌الاول و میلاد رسول اکرم (ص) را فرصتی ارزشمند برای توبه و دوری از اجحاف، نافرمانی خدا، تعدی و تجاوز دانست و یادآور شد: باید آنچه که مورد تاکید خدا، قرآن و رسول خدا است دستور زندگی همه ما قرار گیرد.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: حرمت ماه مولود را باید حفظ کرد و با صلوات و درود فرستادن به پیامبر اکرم، اخلاق وبزرگ‌منشی رسول اکرم را یادآور باشیم و به آن عمل کنیم.

وی این ماه را عامل وحدت بین همه مذاهب اسلامی دانست و گفت: باید وحدت مسلمانان زمینه ساز پیروزی مردم مظلوم غزه، فلسطین و حماس شود و عامل نابودی رژیم صهیونیستی غاصب باشد.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها فرصتی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و فراهم کردن شرایط لازم برای ادامه تحصیل آنان است و لازم است همه ما برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت پیشقدم شویم تا زمینه تحصیل نوجوانان این سرزمین فراهم شود.

کد خبر 6223519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha