۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴

معاون اداره کل هواشناسی اصفهان:

مناطقی از اصفهان بارانی می‌شود/ خیز گردوخاک در شرق و مرکز استان

مناطقی از اصفهان بارانی می‌شود/ خیز گردوخاک در شرق و مرکز استان

اصفهان- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از بارش پراکنده رگبار باران در غرب و نواحی مرتفع شمال استان طی روز یکشنبه ۲۵ شهریور خبرداد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا شنبه در نیمه غربی و ارتفاعات شمالی استان فعال می‌شود.

به گفته وی، فعالیت این سامانه به ویژه اسلام آباد موگویی، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدون‌شهر، گلپایگان، نطنز، نائین و اردستان را در بر می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: طی روز یکشنبه بر اثر فعالیت این سامانه، احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه و لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه از امروز جمعه تا سه روز آینده شرایط تشدید ناپایداری‌های جوی را بر فراز استان خواهیم داشت، اضافه کرد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمال، شرق و مرکز اصفهان با خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی با اشاره به افت محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی از روز شنبه، ابراز داشت: مهاباد و بادرود با بیشینه دمای ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

به گفته این مسؤول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان، دمای شهر اصفهان نیز در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا دمای ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر برای مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6223542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha