۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد هشدار داد؛

نامناسب بودن دسترسی برخی از مدارس یزد به خودروهای امدادی

نامناسب بودن دسترسی برخی از مدارس یزد به خودروهای امدادی

یزد- رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد نسبت به دسترسی نامناسب برخی از مدارس برای امدادرسانی خودروهای آتش‌نشانی در شرایط بحرانی با توجه به شروع سال تحصیلی هشدار داد.

سعید پاک‌سرشت در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت ارتقای ایمنی مدارس در آستانه شروع سال تحصیلی تاکید و اظهار کرد: ایمنی مدارس با شروع سال تحصیلی با اقدامات زیربنایی و آموزشی امکان‌پذیر است.

وی از جمله اقدامات ساختاری به ایمن سازی محیط مدرسه برای جلوگیری از بروز حوادث به ایمن سازی ورودی مدارس برای جلوگیری از بروز حوادث و امدادرسانی در زمان مورد نیاز اشاره کرد و افزود: تامین ایمنی محیط مدرسه شامل شبکه برق و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و پنجره‌های کلاس‌ها برای جلوگیری از سقوط دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد.

پاک‌سرشت در ادامه اهمیت ارائه اقدامات آموزشی به مسئولان مدارس و دانش‌آموزان را متذکر شد و افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری یزد آماده بررسی وضعیت ایمنی مدارس و ارائه آموزش به دانش‌آموزان در قالب آموزش‌های برون‌سازمانی در طول سال تحصیلی است و مدارس می توانند با هماهنگی با سازمان برای حضور دانش‌آموزان در مرکز آموزش سازمان یا حضور آتش‌نشانان در مدرسه اقدام کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد همچنین بر قرار گرفتن کپسول های آتش نشانی استاندارد در جای مناسب و در دسترس تاکید کرد و گفت: مسئولان مدارس باید به شارژ کپسول‌ها توجه کنند.

کد خبر 6224158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha