۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵

مسئول بنیاد نوجوان خوزستان:

خانواده های خوزستان با اشتیاق به مدارس صدرا مراجعه می کنند

خانواده های خوزستان با اشتیاق به مدارس صدرا مراجعه می کنند

اهواز _ مسئول بنیاد نوجوان خوزستان از استقبال خانواده ها برای ثبت نام فرزندان در مدارس صدرا در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رسول رشیدی پیش از ظهر امروز شنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گفت و گویی رسانه‌ای در تشریح برنامه‌های بنیاد نوجوان خوزسنان بیان کرد: اقدامات لازم برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس چه از لحاظ کمی و کیفی تحت عنوان «پروژه مهر» در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان که سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این پروژه را آماده‌سازی و ساماندهی فرآیند بازگشایی مدارس صدرا در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ دانست و افزود: انسجام و کیفیت بخشی، راهبری و نظارت در حوزه‌های مختلف، تبیین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، مناسب سازی فضای آموزشی، توزیع کتب درسی، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع و پایه‌های تحصیلی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که به منظور تسهیل ورود دانش‌آموزان و دبیران به سال تحصیلی جدید انجام شده است.

حجت‌الاسلام رشیدی همچنین از استقبال خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندان در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا خبر داد و گفت: ثبت‌نام سال تحصیلی جدید با استقبال گرم خانواده‌ها همراه بوده است. این مدارس با ارائه برنامه‌های تربیتی و آموزشی متنوع و محیطی مناسب برای پرورش شخصیت انقلابی و نخبه پروری دانش‌آموزان، توجه والدین را به خود جلب کرده است.

مسئول بنیاد نوجوان استان خوزستان همچنین گفت: هدف ما تربیت نسلی مؤمن، انقلابی، آگاه و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی است. خانواده‌ها با شوق و اشتیاق به مدارس صدرا در سراسر استان مراجعه می‌کنند و این نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به برنامه‌های تربیتی و فرهنگی و کیفیت آموزش در این مدارس است. در روزهای اول ثبت‌نام، خانواده‌ها با حضور در مدرسه، از امکانات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مدارس آگاه شدند.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات توجیهی و ارائه مشاوره‌های تخصصی به اولیا از دیگر اقداماتی بود که به تسهیل فرآیند ثبت‌نام کمک کرد.

مسئول بنیاد نوجوان استان خوزستان درباره انتخاب کادر آموزشی مدارس صدرا توضیح گفت: دبیران این مدارس که از میان فارغ‌التحصیلان معتبر دانشگاه‌ها فرهنگیان و مراکز آموزشی انتخاب شده‌اند، به دنبال ایجاد محیطی پویا و الهام‌بخش برای دانش‌آموزان هستند.

رشیدی در ادامه عنوان کرد: یکی از اهداف ما در مدارس صدرا تربیت کادر انقلاب اسلامی است که این مهم با هم افزایی مدیران کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه فرهنگیان تحقق یافت. امروز بخشی از دبیران و کادر آموزشی مدارس ما دانش آموختگان مدارس صدرا هستند که پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه فرهنگیان دوباره به مدرسه بازگشته و در پست دبیر یا کادر آموزشی مشغول به خدمت هستند. دبیران مدارس صدرا نه تنها از نظر علمی دارای صلاحیت‌های بالایی هستند، بلکه به مسائل تربیتی و اخلاقی نیز توجه ویژه‌ای دارند. توانمندسازی دبیران، مدیران و معاونین مدارس صدرا از دیگر اقداماتی است که در طول سال تحصیلی با برگزاری جلسات، نشست‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی اجرا می‌شود.

گفتنی است دانش آموزه‌ای مدارس صدرای استان خوزستان در سال گذشته حائز رتبه‌های ممتاز ملی در جشنواره‌های مختلف شدند.

کد خبر 6224202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha