۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

در افتتاحیه و اختتامیه؛

ادای احترام جشنواره توکیو ۲۰۲۴ به مارچلو ماسترویانی و سامورایی‌ها

ادای احترام جشنواره توکیو ۲۰۲۴ به مارچلو ماسترویانی و سامورایی‌ها

یک فیلم مهیج سامورایی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۴ را افتتاح می‌کند و فیلم اختتامیه هم به احترام صدمین سالگرد تولد مارچلو ماسترویانی انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو فیلم اکشن سامورایی «۱۱ شورشی» را به عنوان فیلم افتتاحیه سی و هفتمین دوره خود انتخاب کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده شیرایشی کازویا است و فیلم برگرفته از فیلمنامه‌ای است که چند دهه پیش کاساهارا کازوئو فیلمنامه نویس بزرگ فقید و نویسنده «یاکوزای ژاپنی» و «نبردهای بدون افتخار و انسانیت» نوشته است.

این جشنواره همچنین اعلام کرد کارش را با نمایش کمدی فرانسوی-ایتالیایی «مارچلو میو»، به کارگردانی کریستف اونوره و با بازی کیارا ماسترویانی از خانواده مشهور سینمای اروپا، که امسال یکی از اعضای هیئت داوران اصلی مسابقات توکیو نیز است، به پایان می برد.

«۱۱ شورشی» که استودیوی ژاپنی «تویی» تولید کننده آن است، قرار است با توجه به موفقیت بزرگ «شوگان» و توجه دوباره به سینمای اکشن سامورایی، در آمریکا هم اکران شود. بازیگران محبوب ژاپنی شامل تاکایوکی یامادا و تایگا ناکانو بازیگران این فیلم هستند.

داستان این فیلم در بحبوحه جنگ بوشین، یکی از شدیدترین نبردها در تاریخ ژاپن می‌گذرد و درباره یک جوخه سامورایی است که باید یک ماموریت انتحاری برای دفاع از یک قلعه را انجام ‌دهند. در خلاصه داستان رسمی آمده است: وقتی منافع قبیله شیباتا، شوگونات قدیمی و دولت جدید با هم برخورد می‌کنند، نبرد قهرمانانه آنها آغاز می‌شود.

شوزو ایچیاما مدیر برنامه‌ریزی جشنواره توکیو گفت: این فیلم از سنت درام‌های تاریخی که «تویی» زمانی در آن حرف اول را می‌زد ریشه گرفته و توانایی سینمای معاصر ژاپن را از هر جنبه، از سکانس‌های اکشن گرفته تا طراحی صحنه به نمایش می‌گذارد.

فیلم اختتامیه «مارچلو میو» اولین بار در بخش رقابت جشنواره کن امسال به نمایش درآمد. در این فیلم کیارا ماسترویانی بازیگر فرانسوی نقش شخصیتی را بازی می‌کند که به پدر واقعی خود، نماد سینمای ایتالیا، مارچلو ماسترویانی بازیگر «هشت و نیم» و «زندگی زیبا» بدل می‌شود. در این فیلم مادر واقعی او، کاترین دونو نیز حضور دارد.

از این فیلم به عنوان یک اثر منحصر به فرد یاد شده که هم ادای احترامی به مارچلو ماسترویانی است و هم به عنوان یک فیلم تجربی که در آن بسیاری از بازیگران فرانسوی، از جمله کیارا ماسترویانی، بازیگر اصلی آن، با نام واقعی خود ظاهر می شوند و مرز بین خود واقعی و داستانی چهره‌ها را محو می‌کند.

ایچیاما تاکید کرد که این فیلم برای پایان دادن به جشنواره امسال و به مناسبت صدمین سالگرد تولد مارچلو ماسترویانی (زاده ۲۸ سپتامبر ۱۹۲۴)، انتخابی عالی است.

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۴ از ۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر(۷ تا ۱۶ آبان) برگزار می‌شود و فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره ۲۵ سپتامبر رونمایی می‌شود.

کد خبر 6224241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha