۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

پرهیز از مباحث تفرقه افکن در مورد علم کشور جزو وظایف ما است

پرهیز از مباحث تفرقه افکن در مورد علم کشور جزو وظایف ما است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقطه هدف و احساس خطر دشمن، علم کشور ما است. مراقبت از این موضوع و پرهیز از مباحث تفرقه افکن جزو وظایف ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که امروز شنبه ۲۴ شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به انتخاب وزیر علوم از میان دانش‌آموختگان رشته علوم انسانی گفت: از اوایل انقلاب تاکنون وزیر علوم از رشته علوم انسانی نداشتیم و امیدواریم امروز که علوم انسانی‌ها مسئولیت گرفتند، اتفاقات خوبی در این دوره شاهد باشیم.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی گفت: ما در شرایطی وارد ماه مهر می‌شویم که در یک زندان بزرگ به نام غزه شاهد کودک‌کشی، مادر کشی، حمله به امدادرسانان، خبرنگاران و ... بودند. این تابلوی تمام عیار مواجهه‌ دنیا است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: به خاطر اعتراض دانشجویان به نسل کشی در امریکا، سه رییس دانشگاه آمریکا استیضاح و غزل شدند؛ این واقعیت دنیا است.

وی با اشاره به صحبت‌های معاون اول رییس جمهور گفت: درست است که ما از بخشی از برنامه‌ها عقب هستیم ولی‌ باید توجه داشته باشیم که در همین ۲۰ سال، منطقه چه وضعیتی داشته؟ در این دوران تجربه ظهور داعش داشتیم و همچنین دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند، همه اینها را باید در کنار تحریم‌های ظالمانه که بر دانشگاه اعمال شد، دید. با وجود محدودیت‌ها، حرکات و مجاهدت‌های زیادی در دانشگاه اتفاق افتاده است. این موضوعات نباید ما را نا امید کند.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده باید خدا به روسای دانشگاه‌ها قوت و دست مریزاد گفت. مجاهدت‌های فراوانی در سال‌های اخیر داشتند.

رستمی خاطر نشان کرد: بسیاری از روسای دانشگاه‌ها با مشکلات ناشی از کرونا درگیر بودند. بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از کرونا موضوع مهمی بود. مواجه شدن دانشگاه‌ها با فتنه آمریکایی اسراییلی اتفاق بزرگی بود که دانشگاه‌ها در مقابل این حرکت ایستادند. اتفاقات دانشگاه می‌توانست بسیار هزینه آور برای کشور باشد. جریانی می‌خواست علم کشور متوقف شود ولی موفق نشدند.

وی اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانشگاهی در جشنواره قرآن دانشگاهی شرکت کردند. دانشگاه‌ها در بعضی حوزه‌ها ۲۰ درصد تا۴۰ درصد رشد داشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه‌های ما ضمن تنوع و تکثر، با توجه به حضور جوانان و نسل نو، دلبستگی‌های ارزشمند دارند.
حقیقت دانشگاه ما این است که ۲۰۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی شرکت می‌کنند. این فرصت‌ها باید قدردانسته شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: دولت وفاق فرصت جدیدی را به دانشگاه‌ها می‌دهد. آغاز سال تحصیلی ملاحظات خود را دارد. فعال کردن شوراهای فرهنگی و توجه به دانشجویان جدید الورود، ایجاد نشاط فرهنگی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

رستمی اظهار کرد: هیچگاه گفتگو و آزاد اندیشی مانع حرکات نخواهد بود. اسناد بالادستی از جمله سند مهم دانشگاه اسلامی، سند علم و فناوری، سیاست‌های کلی و ... راهگشای حرکت دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: نقطه هدف و احساس خطر دشمن، علم کشور است. مراقبت از این موضوع و پرهیز از مباحث تفرقه افکن جزو وظایف ماست.

کد خبر 6224319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha