۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

در اجلاس روسای دانشگاهها صورت می‌گیرد؛

تبیین سیاست‌های وزارت علوم برای اجرای شعار وفاق ملی در دانشگاهها

تبیین سیاست‌های وزارت علوم برای اجرای شعار وفاق ملی در دانشگاهها

مشاور وزیر علوم از جمله اهداف اجلاس روسای دانشگاهها را تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت علوم برای اجرای شعار وفاق ملی در دانشگاه‌ها و مدیریت عالمانه و مطلوب در  دانشگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا خضری در آیین افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها که با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: دکتر عارف که برخاسته از دانشگاه است و در محیط دانشگاه زیست می‌کنند، توجه ویژه‌ای به دانشگاه دارد که موجب دلگرمی ماست.

وی در بیان اهداف نشست اظهار داشت: از جمله اهداف این نشست، تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت علوم برای اجرای شعار وفاق ملی در دانشگاه‌ها و مدیریت عالمانه و مطلوب در دانشگاه‌ها است.

خضری از دیگر محورهای نشست روسای دانشگاه‌ها را افزایش تعامل میان ستاد و صف در حوزه آموزش عالی و همچنین شناسایی دقیق تنگناها، دشواری‌ها و مشکلات مدیریتی، مالی، آموزشی، پژوهشی فناوری و فرهنگی در دانشگاه‌ها و پیدا کردن راهکار برای حل آنها اعلام کرد.

مشاور وزیر علوم گفت: از دیگر اهداف نشست می‌توان به تبیین مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها و متولیان نظام آموزش عالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شعارهای دولت چهاردهم، با هدف پاسخگویی بیشتر در این عرصه اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف نشست امروز روسای دانشگاه‌ها، هم‌اندیشی درخصوص چگونگی رفع موانع پیش آمده برای برخی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان و بازگشت آنها به محیط دانشگاه بر اساس جذب حداکثری مورد نظر نظام است.

خضری تاکید کرد: از دیگر اهدافی که در اجلاس امروز دانشگاه پیگیری می‌شود، یافتن روش‌هایی برای اثربخشی بیشتر دانشگاه‌ها برای حل مشکلات صنعت و جامعه است.

وی اضافه کرد: یافتن راه حل‌هایی برای فراهم ساختن زیست مطلوب برای دانشجویان از دیگر اهدافی است که در این اجلاس پیگیری می‌شود.

مشاور وزیر علوم بیان داشت: از دیگر اهدافی که در اجلاس امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد یافتن راه حل‌هایی برای بهبود سطح معیشت کارکنان و اعضای هیئت علمی به عنوان مغز متفکر آموزش عالی است.

کد خبر 6224332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha