۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

۱۱ میلی‌متر بارش در ارومیه ثبت شد/صدور هشدار نارنجی

۱۱ میلی‌متر بارش در ارومیه ثبت شد/صدور هشدار نارنجی

ارومیه-رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ۱۱ میلی متر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه فرودگاه ارومیه به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه افزود: این بارندگی‌ها که در روزهای قبل درباره آن اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است، تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، اشنویه با کمینه دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و بوکان با بیشینه دمای مثبت ۳۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان بودند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش دمای ارومیه طی روزهای اخیر اظهار کرد: دمای مرکز استان ارومیه در شبانه روز اخیر بین ۲۰ و ۲۹ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

صابری ادامه داد: بارش‌های پراکنده رگباری توأم با رعد و برق و وزش باد در استان همچنان ادامه دارد و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان چایپاره با بیش از ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی برای استان گفت: هشدارهای لازم نسبت به رعایت و بکارگیری تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد و بارش رگبار و رعد برق صادر شده است و شهروندان باید به این هشدارها توجه لازم را داشته باشند.

صابری ادامه داد: توصیه می‌شود دامداران از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه‌ها هم تردد نداشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای هفته جاری پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در ایام پایانی هفته از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 6224385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha