۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰

رئیس سازمان امور دانشجویان:

دانشگاه‌ها در بررسی پرونده دانشجویان اخراجی اغماض کنند

دانشگاه‌ها در بررسی پرونده دانشجویان اخراجی اغماض کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاهها باید پرونده های دانشجویان را در آستانه سال تحصیلی بررسی کنند اگر خطایی بوده با دیده اغماض نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید حبیبا صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه ها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به دستور رییس جمهور گفت: من از روسای دانشگاه ها تمنا دارم‌، پرونده های دانشجویان را در آستانه سال تحصیلی بررسی کنند اگر خطایی بوده با دیده اغماض نگاه کنند و مساعدت کنند تا فضای شادی را در آغاز سال تحصیلی رقم بزنیم.

وی ادامه داد: اگر موانعی بود به سازمان ارجاع دهند ما نیز کمک می کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: بخشنامه دانشجویی المپیاد ورزشی فناورانه به دانشگاه ها ابلاغ شده است از مهرماه دانشگاه ها خود را مکلف بدانند آن را اجرا کنند .

وی به بحث پایش سلامت اشاره و تاکید کرد: ارزیابی دانشجویان نو ورود اهمیت زیادی برای پیشگیری اتفاقات مهمی مانند افت تحصیلی و تنش هایی که می تواند رقم بزند دارد که انجام این پایش بر سلامت اثر گذار است.

وی از روسای دانشگاه ها خواست تشکیل شورای سلامت در دانشگاه ها را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تعداد دانشجویان خارجی باید به ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی برسد. این در حالی است که ترکیه ۳۲۰ هزار دانشجو جذب کرده و بخش عظیمی از آنان از دانشجویان‌ما هستند.

حبیبا افزود: در راستای جذب دانشجوی خارجی دست خود را به سوی شما می گیریم که اگر محقق شود برای صدور انقلاب و ارز آوری بسیار مهم است در این زمینه مشکلات خوابگاهی وجود دارد و روسا باید جدی پیگیری کنند.

وی تاکید کرو: به بحث کیفیت در آموزش دانشجویان خارجی باید توجه جدی شود. به هیچ وجه از ظوابط آموزش عالی خود نباید کوتاه نیاییم اگر بنا باشد محلی برای صدور مدرک باشیم‌ آثار جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: مصوبه تغدیه دانشجویی نیز مراد ماه امسال ابلاغ شده است که به موجب آن غذای پر هزینه ۱۵۰۰۰۰ ریال ، غذای متوسط هزینه ۱۲۰۰۰۰ ریال و غذای کم هزینه ۷۵۰۰ ریال است. همچنین اجرای طرح تشخیص چهره برای کاهش هزینه ها مهم است که روی این کار می کنیم.

وی همچنین در پایان از روسای دانشگاه ها خواست اعتبارات امور دانشجویی را در سایر نیازها به کار نگیرند تا دانشگاه دچار مشکل نشوند.

 رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین در پاسخ به مطالبات روسای دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: در رابطه با بحث قطار دانشگاه شهید مدنی، سازمان نامه‌نگاری‌هایی انجام داد است که متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفته است و باید از طریق مقام عالی وزارت اقدامات دیگری انجام دهیم.

حبیبا در رابطه با خوابگاه‌های متاهلی و مسکن برای اساتید گفت: تدبیری را معاونت اول ریاست جمهوری در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم مطرح کرد و قرار شد این موضوع پیگیری شود و از طریق معاونت اول رئیس‌جمهور نیز کمک‌هایی را در این زمینه خواهیم داشت.

وی در خصوص تغذیه دانشجویان و خوابگاه‌ها نیز عنوان کرد: ۳ طرح در سازمان مطرح است ولی این طرح‌ها نیاز به بررسی در پیوست‌های اجتماعی، سیاسی، روانی و خود دانشجویان، دارد.

حبیبا ادامه داد: بحث دیگر طرح تأسیس سازمان استادی_دانشجویی و تفکیک وظایف خوابگاه و تغذیه از دانشگاه‌ها است.

وی افزود: طرح دوم برون سپاری کامل خدمات صنفی به بیرون از دانشگاه است که البته باید وابسته به دانشگاه باشد و طرح سوم نیز بحث واریز نقدی یارانه‌های تغذیه و خوابگاه به کارت ویژه اعتباری برای هر دانشجو است که این ۳طرح و سازمان برنامه و بودجه نیز دنبال این طرح ها است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در رابطه با بورس صنعت اظهار کرد: ما در بحث بورس صنعت ۲ راهکار داریم یکی بحث انعقاد قرارداد حقوقی ریاست دانشگاه با صنعت است که همین قرارداد حقوقی برای ما کافی است و اگر صنعت راضی نباشد قرارداد حقوقی امضا کند، تفاهم‌نامه‌ای که بین رئیس دانشگاه و صنعت به علاوه تراز مالی کافی است و می‌توان از این طرق برای بورس صنعت اقدام کرد.

وی مطرح کرد: ما با ۲صنعت موفق شدیم قراردادها را امضا کنیم و به نظر بنده استان‌های ما به ویژه جاهایی که صنعت در آن‌ها وجود دارد می‌توانند اقدام کنند و ما نیز حمایت و پشتیبانی همه جانبه از آن‌ها خواهیم داشت.

کد خبر 6224394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha