۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۰

سردار قنبری خبر داد؛

کاهش ۲۴ درصدی سرقت و افزایش ۱۹ درصدی کشف جرایم

کاهش ۲۴ درصدی سرقت و افزایش ۱۹ درصدی کشف جرایم

رییس پلیس آگاهی فراجا از بهره‌گیری تجهیزات هوشمند در کنترل سارقین سابقه‌دار خبر داد و گفت: این اقدامات به کاهش ۲۴ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۱۹ درصدی کشف جرایم منجر شده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی مهر، موضوع سرقت و به خصوص سرقت های مشهود نظیر کیف قاپی و موبایل قاپی تاثیر مستقیمی بر امنیت روانی جامعه دارد.

هرچند میان وجود امنیت و احساس امنیت تفاوت فاحشی است اما در کوچه و بازار مردم آنچه به چشم می بینند موضوع احساس امنیت است.

بی شک دستگاه انتظامی کشور یا همان پلیس نقطه آغازین برخورد با سارقان است که این برخورد منجر به کاهش سرقت و از سوی دیگر افزایش احساس امنیت خواهد شد.

در این میان نقش هوشمند سازی و کنترل مجرمان و استفاده از ابزار نوین و فناوری های نو در شناسایی سارقان و پیشگیری از وقوع جرم سرقت نقش بلاانکاری دارد.

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پیشرفت‌های حوزه هوشمندسازی در پلیس گفت: بسیاری از اقدامات ما در حوزه مقابله با جرایم و پیگیری پرونده‌ها به شکل هوشمند انجام می‌شود.

سردار قنبری گفت: به‌طور خاص، مجرمین سابقه‌دار که به سرقت مشغول‌اند، تحت نظارت و کنترل هوشمند قرار دارند. این کنترل هوشمند به ما امکان می‌دهد فرصت ارتکاب جرم را از آنان بگیریم و در صورت وقوع جرمی، به سرعت مطلع شویم و دستگیری مجرمین را تسریع کنیم.

وی افزود: اقدامات و فرآیندهای بیشتری را در راستای هوشمندسازی به کار گرفته‌ایم. سیستم جامع پلیس آگاهی، ارتباط هوشمند بین کارآگاهان سراسر کشور را برقرار می‌کند، تا از موضوعات و پرونده‌های مربوطه به‌سرعت مطلع شوند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: همچنین، هوشمندسازی در بررسی صحنه‌های جرم نیز تا حدی اجرایی شده و در حال تکمیل است. این فناوری به ما امکان می‌دهد آثار و علائم صحنه‌های جرم را به‌درستی برداشت کنیم و با سرعت بیشتری به مجرمین دست یابیم.

سردار قنبری همچنین به کاهش ۲۴ درصدی سرقت و افزایش ۱۹ درصدی کشف جرایم نسبت به سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی به طرح پابند الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح که در سراسر کشور اجرایی شده است، نقش مؤثری در کاهش سرقت داشته است.

کد خبر 6224690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha