۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۱

معاون آموزشی وزیر علوم:

ورود با تاخیر دانشجویان جدید مدیریت شود

ورود با تاخیر دانشجویان جدید مدیریت شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دوسال است به دلیل دیر رسیدن سوابق تحصیلی ورودی های جدید با تاخیر پذیرش می شوند درخواست‌ ما این است که برای کلاس آنها تدبیر شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، روح الله رازینی امروز در اجلاس روسای دانشگاه در دانشگاه شهیدبهشتی گفت: سال گذشته آیین نامه دروس مهارتی ابلاغ شد که در بازمهندسی دروس فنی و مهندسی که انجام شد دروس مهارتی در بین دروس فنی و مهندسی قرار گرفته است. دانشگاهها نیز باید به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بین ۵ تا ۱۵ واحد مهارتی در هر رشته قرار گیرد. پیشنهاد ما این است که کارگروهی این کار را راهبری کنند.

رازینی افزود: دوسال است به دلیل دیر رسیدن سوابق تحصیلی ورودی های جدید با تاخیر پذیرش می شوند درخواست‌ ما این است که برای کلاس آنها تدبیر شود و ورود با تاخیر این دانشجویان مدیریت شود.

وی ادامه داد: بحث تجهیز کارگاه های آموزشی نیز در اولویت قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به ورود شورا به دروس عمومی قرار بود تعداد واحدهای دروس ادبیات فارسی کاهش یابد که مقرر شد تا کار عمیقی صورت نگرفته تغییری نکند. ترم بعد درس ادبیات فارسی همان ۳ واحد خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی از ما مطالبه کرده است که حوزه استعداد درخشان جایگاهش ارتقا یابد. روسا بررسی کنند و پیشنهاد خود را ارائه دهند. بنیاد نخبگان در استان ها بودجه مناسب برای حمایت نخبگان دارد. درخواست ما این است دانشگاه ها از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره با آمایش آموزش عالی گفت: انجام این کار اراده جمعی می‌خواهد.

کد خبر 6224856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha