۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸

وزیر دادگستری تاکید کرد؛

لزوم تعامل دولت چهاردهم با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه

لزوم تعامل دولت چهاردهم با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه

ارومیه- وزیر دادگستری بر لزوم تعامل دولت چهاردهم با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین‌حسین رحیمی عصر شنبه در جلسه مدیران دستگاه قضائی و مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با تاکید بر تعامل میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت در راستای توسعه کشور، افزود: این تعامل امری ضروری و ناگسستنی است و گامی مهم برای رفع مشکلات به شمار می‌رود.

وی با ابراز امیدواری در خصوص تعامل دولت چهاردهم با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه اظهار کرد: امیدواریم این تعامل فراتر از قبل باشد و به تقویت ارتباط قوه قضائیه و دولت منتهی شود.

رحیمی ادامه داد: وظیفه وزارت دادگستری تقویت این تعامل و ارتباط است و اقدامات سازنده‌ای نیز در این بین برقرار است.

وزیر دادگستری با اشاره به وحدت میان سه قوه بیان کرد: طبق قانون اساسی هر قوه وظایف مستقل خود را دارد اما عملکرد آنها جزیره‌ای نیست چرا که هدف قانون اساسی ضمن انجام وظایف قوه، مبنی بر همکاری خوب فی مابین آنها است.

رحیمی با اشاره به همکاری نمایندگان در برخی پرونده‌های قضائی گفت: برخی پرونده‌های قتل که عمدی در آن نبوده و سهوی رخ داده است، با راهبری قوه قضائیه و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتهی به سازش شده و بسیاری از افراد از قصاص رهایی یافته اند که این امر، ستودنی است.

وی افزود: وجود فرهنگ غنی ایرانی موجب ایجاد و استمرار وحدت بین اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف شده است.

وی با تاکید بر حفظ وحدت اسلامی در آذربایجان غربی بیان کرد: کمتر کشوری را می‌توان یافت که دارای چنین وحدتی باشد و در این زمینه باید گفت که آذربایجان‌غربی و ارومیه به عنوان ایران کوچک، نمادی از وحدت اسلامی است که تمام اقوام و پیروان ادیان مختلف و مذاهب اسلامی را به صورت مسالمت‌آمیز در قلب خود جا داده است.

آذربایجان‌غربی رتبه اول کشور را در تحقق اهداف قضائی کسب کرده است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: این استان بر اساس ارزیابی‌های کشوری جایگاه برتر را در تحقق اهداف و برنامه‌های قوه قضائیه طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

ناصر عتباتی با بیان اینکه دستگاه قضائی احترام ویژه ای به جایگاه نمایندگی مردم و حل مشکلات پیرامونی قائل است، ادامه داد: آذربایجان‌غربی درسال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت متداول توانست بر اساس ارزیابی‌های کشوری رتبه اول را شاخص تحقق اهداف و برنامه‌های قوه قضائیه را کسب کند که این امر با همکاری همه بخش‌ها امکانپذیر شده است.

وی با قدردانی از همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و با بیان کمبودهای مجموعه‌های قضائی اضافه کرد: نمایندگان همواره همراه قوه قضاییه بوده و در حمایت از آزادسازی زندانیان، ترویج فرهنگ عفو و بخشش همراهی خوبی داشته به طوری که در ۴۰ روز اخیر شاهد ۱۷ فقره سازش در پرونده‌های قصاص هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: افزایش اعتبارات و اعطای مجوز برای افزایش کادر اداری برای ارائه خدمات و تقویت فعالیت‌های دستگاه قضایی از جمله مواردی است که می‌تواند در ارتقای عملکرد این استان موثر باشد.

عتباتی با اشاره به شرایط مرزی این استان تاکید کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان، پیشگیری از وقوع جرم و ارائه خدمات مشاوره بهتر برای کاهش جرایم در بین مردم است.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف اجرایی و ارتقای سطح استان در شاخص‌های متفاوت باید همکاری و تعامل مناسب بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه ادامه دار باشد.

قسیم عثمانی افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که برای بهره‌مندی از آنها باید بر اهداف مشخص متمرکز شد.

وی بیان کرد: وحدت گرایی را که اکنون در استان وجود دارد، باید استمرار یبخشیم و در صورت خدشه دار شدن آن باید روند اجرایی را عوض کنیم.

کد خبر 6224877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha