۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۲۶

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

۵ شبکه حفاری در آذربایجان‌غربی منهدم شد

۵ شبکه حفاری در آذربایجان‌غربی منهدم شد

ارومیه- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طی یک ماه گذشته توسط عوامل این یگان، پنج شبکه حفاری غیرمجاز شناسایی و منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا مظفری نسب در این خصوص اظهار کرد: در این ارتباط ۱۶ نفر دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری توقیفی جهت سیر مراحل قانونی و قضائی به پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مربوطه منتقل شدند.

وی افزود: در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی به عنوان یکی از اهداف راهبردی یگان حفاظت و نیز انجام اقدامات پیشگیرانه، طی یک ماه گذشته ۱۷ صورت جلسه مشارکت با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نزدیک آثار تاریخی و نیز معدن دارانی که معدن آنها در جوار یا نزدیکی آثار و تپه‌های تاریخی قرار دارند و همچنین عشایر مناطق مختلف استان به امضا رسیده است.

مظفری نسب اضافه کرد: در جهت تعامل و همکاری با ارگان‌های همیار نیز ۲ تفاهم نامه همکاری با فرمانده یگان حفاظت استان همجوار کردستان و یگان حفاظت محیط زیست در راستای همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: درحوزه عملیات‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز در این مدت ۱۱ عملیات و ساخت و ساز غیر مجاز توسط عوامل یگان حفاظت استان متوقف و اخطار کتبی صادر شد.

مظفری نسب با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، افزایش گزارش‌های مردمی در حوزه تخلفات میراث فرهنگی را قابل تقدیر دانست و گفت: شماره تلفن گویای ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص حفاظت از میراث فرهنگی است.

کد خبر 6225091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha