۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۰۷

امام جمعه دهدشت:

مدیریت مدارس مسوولیت پذیری بیشتر را طلب می کند

مدیریت مدارس مسوولیت پذیری بیشتر را طلب می کند

دهدشت _امام جمعه دهدشت گفت: مدیریت مدارس مسوولیت پذیری بیشتر را طلب می کند و باید برای سپرده شدن وظایف به افراد کاردان توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام وحدانی فر شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش به برخی از چالش‌های موجود در مدارس اشاره کرد و افزود: باید تخصصی‌تر به مسائل پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در جلسات برخی افراد شأن جلسه را رعایت نمی‌کنند و اینکه انتظار داشته باشیم همه مشکلات در یک جلسه حل شود، منطقی نیست.

وحدانی فر با اشاره به رشد ۳۷ درصدی گرایش به رشته‌های کار و دانش، این موضوع را ارزشمند دانست و افزود: مدرک‌گرایی و عدم کارآیی یک معضل است که باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه دهدشت همچنین نقش والدین در اداره مدارس را کمرنگ دانست و از مدیران خواست بخش اعظم کار را به اولیا بسپارند.

حجت الاسلام وحدانی فر به عدم مسئولیت‌پذیری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران باید بتوانند مشکلات مدرسه را حل کنند و راهکار پیدا کنند، چرا باید برق مدرسه قطع شود و تدبیر مدیر کجا است؟.

وی افزود: مدیران در مدارس مدیریت نمی‌کنند و کار تربیتی معمولاً به افراد کم‌انگیزه و مسن سپرده می‌شود که باید تدبیری برای دادن اختیار بیشتر به مدیران مدارس اندیشیده شود.

امام جمعه دهدشت همچنین به بی‌نظمی‌های موجود در مدارس اشاره کرد و گفت: درصد قابل توجهی از بی‌نظمی‌ها به کارمندان برمی‌گردد و ادارات سرظهر تعطیلند و سرویس‌های دانش‌آموزی اصل کار را رها کردند.

وی به مشکل دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز اشاره کرد و افزود: برخی دانش‌آموزان توسط نهادهای حمایتی گزینشی دیده می‌شوند و این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

در پایان همچنین امام جمعه دهدشت به عملکرد برخی معلمان انتقاد کرد و گفت: مدیران دولتی دانش‌آموزان صبح را روانه کلاس‌های تقویتی عصرگاهی می‌کنند و این نشانه‌ای است که معلم کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد تا دانش‌آموز مجبور شود در کلاس خصوصی او شرکت کند.

کد خبر 6225125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha