۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

قرآن کتاب هدایت بشر است

قرآن کتاب هدایت بشر است

شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: قرآن کتاب هدایت است پس باید آن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم تا نور آیات الهی مسیر سعادت ما را روشن کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای مسابقه زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خداوند متعال در سوره فرقان می‌فرماید در قیامت یکی از شکایت‌های پیامبر (ص) این است که امت من به قرآن پشت کردند، که بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: داشتن قرآن در خانه، اتومبیل یا خواندن قرآن در مراسم‌های عقد و ختم و… نشان از توجه به قرآن نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: درواقع ما فقط قرآن را به‌عنوان یک کتاب مقدس می‌دانیم، درحالیکه این کتاب مقدس باید کتاب زندگی ما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی عنوان کرد: در روایات آمده است، قرآن زنده‌ای است که نمی‌میرد، یعنی با ما سخن می‌گوید و سخنان ما را می‌شنود.

وی با اشاره به توصیه امام علی (ع) درخصوص سبقت دیگران در عمل به قرآن از انسان بیان داشت: متأسفانه امروزه بسیاری از ما به این مرحله رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی گفت: امروز گلایه پیامبر اکرم (ص) از ما درست است، چراکه ما در کلام، روابط اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، شغلی و… معارف قرآن را در نظر نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: قرآن کتاب هدایت است پس باید آن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم تا نور آیات الهی مسیر سعادت ما را روشن کند.

وی اضافه کرد: در طرح زندگی با آیه‌ها نیز با وجود تمام تلاش‌ها، تنها ۱۰ درصد از مردم استان مشارکت داشتند، بنابراین باید بیش از این تلاش کنیم تا این سخن که قرآن کتابی برای سعادت و زندگی است، به گوش تمامی مردم استان برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به نامه ۴۶ امام علی (ع) در نهج‌البلاغه اذعان داشت: ایشان در این نامه می‌فرمایند جناب مالک تو جز کسانی هستی که من برای اقامه دین روی کمک تو حساب کرده‌ام، امام عصر ما نیز باید بتواند روی نیروهای رسانه برای اقامه دین حساب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امروز مرزی که دشمن قصد نفوذ به آن را دارد فضای مجازی و رسانه است و آیا امام زمان (عج) برای سد راه‌های نفوذ به فضای مجازی و رسانه‌ای می‌تواند روی ما حساب کند و ما سرباز در این عرصه هستیم.

وی تاکید کرد: عرصه جهاد امروز با زمان امام علی (ع) تفاوت دارد، امروز فضای مجازی و رسانه‌ای به گلوگاه بسیار مهمی تبدیل شده است که ما باید با جدیت به جهاد در این عرصه بپردازیم و دست در دست هم گذاشته این فضا را به نفع جبهه حق تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی یادآور شد: رسانه‌ها باید به مخابره اخبار مهم و اثرگذاری چون راهپیمایی میلیونی اربعین بپردازند چراکه امروز شاهد جنگ رسانه‌ها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با تمام تلاشی که در عرصه رسانه رقم خورده ما همچنان مسیر زیادی داریم تا بتوانیم از نفوذ دشمنان جلوگیری کنیم.

وی یکی از اهداف مهم دشمن را القا ناامیدی دانست و عنوان داشت: متأسفانه برخی از افراد ناخواسته و ناآگاهانه در راستای تحقق این هدف دشمن قدم برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: فعالین رسانه‌ای استان که دغدغه قرآنی دارند باید با جدیت و همکاری یکدیگر اتحاد و تعهد کار قرآنی را پیش ببرند.

کد خبر 6225274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha