۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶

رییس تبلیغات اسلامی گناوه:

هفته وحدت فرصتی در ایجاد همبستگی جوامع اسلامی است

هفته وحدت فرصتی در ایجاد  همبستگی جوامع اسلامی است

گناوه- رییس تبلیغات اسلامی گناوه گفت: هفته وحدت فرصتی در ایجاد همدلی، همبستگی و اخوت بین جوامع اسلامی برای نابودی استکبار و اسرائیل غاصب و حمایت همه جانبه از غزه و فلسطین مظلوم است.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هفته وحدت، تجلی تحقق آرمان‌های دین مبین اسلام است، اظهار داشت: آموزه‌های دین مبین اسلام بیانگر اخوت، برادری و برابری مطابق آیات نازل شده بر قلب مطهر رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: در همین راستا آیه شریفه «انَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» (حجرات آیه ۱۰) نازل به موضوع مهمی از جمله اخوت و برادری در اسلام است.

وی گفت: موضوع وحدت در جامعه اسلامی آنقدر مهم است که دشمن را به اجرای طرح و نقشه برای از بین بردن این وحدت و اخوت وادار کرده و با دسیسه‌های شوم خود بر این واژه قرآنی متمرکز شده است ولی همدلی، برادری و در کنار هم بودن مسلمانان باعث تضعیف و برملا شدن این توطئه شوم دشمن شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه طرح برادری و اُخوّت و بکارگیری این واژه، از ابتکارات اسلام است، خاطرنشان کرد: رابطه برادری، در گرو ایمان است و مسائل اقتصادی، سیاسی، نژادی، جغرافیایی، تاریخی و… نمی‌تواند در مردم روح برادری به وجود آورد.

وی اضافه کرد: در آیات قرآن کریم تاکید شده است که «انّما المؤمنون اخوة» در حالی که برادری نسبی، روزی گسسته خواهد شد، «فلا اَنساب بینهم» ولی برادری دینی حتّی در قیامت پایدار است، «اِخواناً علی سُرُرٍ متقابِلین» (تفسیر نور).

وی ادامه داد: میلاد سرور کائنات حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) برای جوامع بشری خصوصاً امت اسلامی مایه رحمت و برکت و مبعوث شدن آن حضرت به رسالت تاج کرامت و عزتی است که به همگان هدیه داده شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: دوران جاهلیت، زمانی بود که مردم در خرافه و بت پرستی به سر می‌بردند و یاریگر آنها شیطان بود، گناه مرتکب می‌شدند و شیطان را یار و یاور بودند اما با ظهور اسلام و وجود پیامبر اکرم (ص) مددکار و یار و یاور آنها خداوند متعال شد.

وی با بیان اینکه «علی حب النبی ندعم شعب فلسطین» شعار هفته وحدت امسال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: هفته وحدت فرصتی در ایجاد همدلی، همبستگی و اخوت بین جوامع اسلامی برای نابودی استکبار و اسرائیل غاصب و حمایت همه جانبه از غزه و فلسطین مظلوم است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: شعار اسلام بر صلح و اخوت پایه ریزی شده است اما اگر کسی یا حکومتی بر عقاید باطل خود بخواهد با اسلام، ستیز کند محکوم به شکست خواهد بود.

کد خبر 6225307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha