۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

مهر گزارش می دهد؛

آذربایجان غربی مزین به عطر شهدا/تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس

آذربایجان غربی مزین به عطر شهدا/تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس

ارومیه - امروز پیکر ۳۲ شهید که تازه در روستای مرزی دوله تو تفحض شده اند عطر و فضای سردشت و آذربایجان غربی را عطرآگین کرده است و مردم با حضور پرشور به بدرقه فرزندان شهید خود آمده اند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز پیکرهای مطهر ۳۲ شهید در روستای دوله‌تو نعلین شهرستان مرزی سردشت که تازه تفحص شده‌اند با حضور خیل مردم، مسئولان تشییع، به زادگاهشان منتقل می‌شود.

در این آئین پرشور ضمن حضور پیر و جوان، زن و مرد، و کودک و بزرگسال جمع کثیری از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نیز حضور دارند، همه آمده‌اند تا بار دیگر ثابت کنند در خط شهدا هستند، حضور کودکان بر روی دوش پدران و نگاه‌های جذاب آنان به تابوت‌های شهدا دیدنی است.

این شهدا در اوایل انقلاب در اسارت گروهک‌های معاند و در زندان روستای دوله‌تو نعلین این شهرستان به شهادت رسیده بودند و پیکرهای مطهر آنان تفحص و شناسایی شده است.

بدرقه ۱۶۳ شهید دوران دفاع مقدس در کشور

طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای مطهر ۱۶۳ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های اخیر، تفحص شده‌اند، از سه محور شمال غرب (سردشت، روستای دوله‌تو)، غرب (مهران) و جنوب (مرز شلمچه) مورد استقبال و بدرقه قرار خواهند گرفت.

این شهدا در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و کردستان عراق تفحص شده‌اند که هشت شهید گروگان (که توسط گروهک‌های معاند به شهادت رسیده بودند) در محور دوله‌تو تفحص شدند، ۱۵ شهید در محور جنگل‌های آلواتان، یک شهید در روستای بلو، شش شهید در منطقه عملیاتی بلفت و دوپازا مربوط به عملیات نصر ۷، یک شهید در منطقه بانه در حدود مرزی سیران‌بند مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ و یک شهید در منطقه باسنی عراق مربوط به عملیات نصر ۴ هستند.

زندان دوله‌تو در روستای دوله تو در ۲۵ کیلومتری غرب میرآباد و در نقطه صفر مرزی میان ایران و عراق در کنار روستاهای آلواتان، میرآباد و مزرعه و دارای مرز مشترک با عراق قرار داشت که از آن برای نگهداری موقت افراد دستگیرشده از نیروهای نظامی، انتظامی، سازمان‌های انقلابی و پیش مرگان کرد مسلمان استفاده می‌شد.

این زندان در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بمباران شد و تعداد زیادی از اسرای آن به شهادت رسیدند.

شهدا خون خود را برای حفظ آزادی ایران اسلامی اهدا کرده‌اند

فرماندار شهرستان میرآباد در این زمینه گفت: امروز پیکرهای مطهر ۳۲ شهید در روستای دوله‌تو نعلین شهرستان مرزی سردشت که تازه تفحص شده‌اند با حضور خیل مردم، مسئولان تشییع، به زادگاهشان منتقل می‌شود.

حسین خضری اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا امروز یکشنبه پس از مراسمی در روستای دوله‌تو نعلین، به شهرستان سردشت منتقل می‌شود و پس از برگزاری آئین استقبال مردمی از این شهدا و تشییع در سردشت، برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می‌شوند.

وی، با اشاره به اینکه این شهدا خون خود را برای حفظ آزادی و استقلال مردم ایران اهدا کردند، از مردم شهیدپرور این شهرستان خواست در آئین استقبال و بدرقه این شهدا حضور پرشوری داشته باشند.

فرماندار شهرستان میرآباد اضافه کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آئین استقبال باشکوه از این شهدای تازه تفحص شده اندیشیده شده است.

استقبال پرشور مردم روستای دوله تو از پیکر پاک شهدا

مردم ولایت مدار و شهیدپرور روستای مرزی دوله تو در سردشت که خود برای دفاع از مرز و کیان ایران اسلامی و این انقلاب شهدای زیادی تقدیم کرده‌اند می‌دانند شهدا چه نقش بزرگی در ایجاد امنیت و دفاع از میهن داشته‌اند و امروز آمدند تا ادای دین کنند.

شهدا رفتند تا به ما بیاموزند در پیروی از امام زمان لبیک گویان جان خود بر کف داشته و با خلوص نیت در دفاع از آب و خاک و پشتیبانی از ولایت فقیه باشیم.

آذربایجان غربی استانی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام بردند با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۳۶ هزار جانباز و آزاده سهم مهمی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس دارد.

کد خبر 6225338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha