۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲

در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

اعلام وصول استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس

اعلام وصول استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس

درخواست استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس، از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، درخواست استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس اعلام وصول شد و در دستورکار مجلس قرار گرفت.

گفتنی است، رئیس‌جمهور با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفا دهد و پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.

نماینده، تقاضای استعفای مدلل خود را به عنوان رئیس‌‬ مجلس می‏‌نویسد و رئیس‌‬ مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌گذارد. نماینده می‌تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفای خویش را مسترد دارد.

بررسی تقاضای استعفا به این ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفا یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد نمود.

مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفان نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رأی‌گیری به عمل می‏‌آید. در صورت تصویب تقاضای استعفا مراتب از طریق رئیس‌مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.

کد خبر 6225343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha