۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰

مهر گزارش می دهد؛

کردستان در تدارک مهمانی امت احمد/طنین نام رسول خدا بر فراز سنندج

کردستان در تدارک مهمانی امت احمد/طنین نام رسول خدا بر فراز سنندج

سنندج_ مردم شهر سنندج به مناسبت میلاد پیامبر خوبی‌ها میزبان جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» با حضور عاشقان به نبی مکرم اسلام هستند و نام رسول خدا را بر فراز این شهر طنین انداز خواهند کرد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) دومین جشن بزرگ مهمانی امت احمد با حضور پرشور مردم متدین سنندج در این شهر برگزار می‌شود.

کردستانی‌ها چندین قرن است که ماه ربیع را ماهی سراسر عشق و شادی می‌دانند، و از ابتدای این روز تا آخرین روز آن به برپایی جشن‌ها و شادی و مراسم‌های ولیمه دادن می‌پردازند.

جشن امت احمد هم برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود، جشنی منسجم با حضور تمام اقوام و مذاهب ساکن در شهر سنندج است که ارادت خود را به حضرت ختمی مرتبت می‌رسانند و وحدت و برادری را به تصویر می کشند.

در حقیقت ایده مهمانی بزرگ امت احمد (ص) برای ملت و امت بزرگ و متنوع تدارک دیده شد که مختص به یک مذهب یا یک قوم و شهر نیست، بلکه این مهمانی با حضور عامه مردم محقق می‌شود. در این جشن خیمه نبی اکرم (ص) به وسعت دل مسلمانان گسترانیده می‌شود تا زیر پرچم اسلام همه مسلمانان یک دل و یک صدا نام جاوید آخرین فرستاده خدا را که ضربان قلب همه دین داران است زنجیروار صدا کنند.

برای برپایی این جشن بزرگ همه مذاهب و اقوام و دسته‌ها و جوان، پیر، کودک و نوجوان، مذهبی و غیرمذهبی زن و مرد، همه و همه با هر تیپ و ویژگی که دارند دعوت هستند.

کردستان در تدارک مهمانی امت احمد/طنین نام رسول خدا بر فراز سنندج

در این جشن احمدی‌ها باید یا الله بگویند و ره طریقت در پیش بگیرند چون وادی عشق باز است و همه به انتظار نشستند تا امت بزرگ محمد (ص) بار دیگر گرد هم آیند و شور و شوق به دینشان را نشان دهند.

مهمانی امت احمد نمایشی از اتحاد شیعه و سنی است

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری جشن «مهمانی امت احمد» اظهار کرد: مهمانی بزرگ امت احمد علی رغم تمام تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم بسیار با شکوه و مردمی برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه امسال نیز برای دومین سال متوالی این مراسم بزرگ در شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: اعلام آمادگی و حضور گسترده گروه‌های مردمی برای خدمت و برپایی غرفه‌های متعدد به نقطه قوتی تبدیل شده است که بازخوردهای داخلی و خارجی بر جای گذاشته است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه سال گذشته مهمانی امت احمد برادری و وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشت، گفت: این مراسم با شکوه موجب نا امیدی دشمنان شد و وحدت مسلمانان را به نمایش گذاشت.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: باید امسال بهتر از گذشته بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم و لبخند رضایت را برای مردم فراهم کنیم.

وحدت نیاز اصلی جامعه

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فرصت مهمی برای اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه شیعه و سنی همه مورد تکریم و احترام هستند افزود: وحدت مختص ایام هفته وحدت نیست و باید به این مهم همواره توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ادارات باید برنامه‌های متناسب با هفته وحدت برنامه داشته باشند و بتوانند با برگزاری نشست‌ها و جلسات اثرگذار زمینه تقویت وحدت را فراهم کنند.

کردستان در تدارک مهمانی امت احمد/طنین نام رسول خدا بر فراز سنندج

وی ادامه داد: مهمانی امت احمد یکی از برنامه‌های خوب و جامعی است که برنامه ریزی شده و همه باید در آن شرکت کنند.

گروه‌های مردمی آماده خدمت به میهمانان امت احمد هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در جشن مهمانی امت احمد امسال گروه‌های مختلف مردمی جهت پذیرایی از میهمانان این جشن بزرگ اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، بیان کرد: مردم رکن اصلی و مهم مهمانی بزرگ امت احمد هستند و ما در سال گذشته شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در این مهمانی بزرگ بودیم.

وی تاکید کرد: حضور با شکوه مردم در این مراسم بزرگ موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شد و نشان داد مردم کردستان متحد و در کنار هم ایستاده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هر کس در این جشن بزرگ شرکت کند در واقع مهمان سفره رسول خدا است و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای این مهمانان باشیم.

حجت الاسلام رازیانی به برخی برنامه‌های اجرایی در مهمانی امت احمد اشاره کرد و گفت: در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری استان از چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی در این جشن دعوت شده است و مجریان برنامه کودک نیز برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه دارند تا همه مردم این دیار از برنامه‌های شاد این جشن بهره مند شوند.

یقیناً حضور گرم مردم موجب تداوم برگزاری چنین جشن‌هایی در شهر سنندج می‌شود و قطعاً وحدت را بین مسلمانان بیشتر تحکیم خواهد بخشید.

کردستان در تدارک مهمانی امت احمد/طنین نام رسول خدا بر فراز سنندج

هفته وحدت با حضور امت رسول الله وحدت اسلامی را باید به بهترین شکل ممکن نشان داد و چه زیبا بنیان گذار دور اندیش انقلاب اسلامی این روزها را منسجم کرد و با نام هفته وحدت تیر خلاص را بر سینه دشمنان کوبید.

امت اسلام به عنوان یک امت بزرگ است، امروز جامعه اسلامی با جمعیتی بزرگ که در سراسر جهان حضور دارند، در هر جای گسترانیده شدند و چنین امتی را خداوند متعال برای وارستگی و شایستگی‌اش و وحدت و یکپارچگی ترسیم کرده است. ولادت حضرت رسول (ص) بهانه‌ای برای نمایش وحدت جامعه است، بسیاری از کرامات حضرت محمد (ص) است که ما به عنوان مسلمان به آن افتخار می‌کنیم و امت رسول اکرم، امت واحد و برجسته است.

این امت واحد برای آزادی غزه مظلوم و تا روز دفن رژیم منحوس صهیونیستی هر روز متحدتر از دیروز خواهد بود و پرچم دین ما آنقدر بالا می‌رود و آنقدر گسترده می‌شود که همه جهان اسلام را به زیر سایه خود ببرد.

کد خبر 6225346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha