۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳

اخبار حوادث خراسان جنوبی؛

کشف ۱۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق در قاین/ ۲ تن چوب قاچاق در سرایان کشف شد

کشف ۱۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق در قاین/ ۲ تن چوب قاچاق در سرایان کشف شد

بیرجند- فرمانده انتظامی شهرستان قاین از کشف هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک خودروی وانت نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا فولادی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: مأموران انتظامی پلیس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: مأموران در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه معرفی شدند.

سرهنگ فولادی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از یک میلیارد ریال لوازم خانگی خارجی قاچاق در طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم از کشف بیش از یک میلیارد ریال لوازم خانگی خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس حسنی اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی دیهوک شهرستان طبس در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون، مشکوک و خودرو را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی تکمیلی از کامیون، ۲ دستگاه یخچال خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه، برابر نظریه کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسنی خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

کشف ۲ تن چوب قاچاق در سرایان

جانشین انتظامی شهرستان سرایان نیز از کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان در حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ علی علمدار افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از نیسان ۲ تن چوب قاچاق که فاقد هر گونه مجوز حمل بود، کشف کردند که در این رابطه یک دستگاه خودرو نیسان توقیف و یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان سرایان در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۷ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر در بشرویه

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه نیز از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح یک نفر توزیع کننده و ۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

سرهنگ نصر الله طاهری اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بشرویه با هدف افزایش احساس امنیت در راستای طرح آرامش و همچنین پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی، طرح ارتقا امنیت اجتماعی را با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و محورهای مواصلاتی به منظور برخورد و دستگیری خرده فروشان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر اجرایی کردند.

وی افزود: در این طرح با حداکثر توان و بهره مندی هدفمند از امکانات و تجهیزات، پس از شناسایی مناطق آلوده و کنترل محورهای مواصلاتی اجرا شده که با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی محورها و مکان‌ها، تعداد یک نفر از توزیع کننده و تعداد ۶ نفر معتاد متجاهر را دستگیر کرده و همچنین مقادیری مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه بیان داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ طاهری با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم در اجرای موفق طرح‌های انتظامی خاطرنشان کرد: تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش مردمی در رابطه با فعالیت‌های مجرمان است.

کد خبر 6225351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha