۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹

نقشه راه تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در سازمان راهداری تدوین شود

نقشه راه تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در سازمان راهداری تدوین شود

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نقشه راه پیشنهادی تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه فعالیت‌های این سازمان را تدوین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در نخستین نشست کمیته دائمی رصد و پایش برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه احکام مفید فایده‌ای در راستای تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی ترسیم شده است.

وی توجه به بسترهای قانونی و مقرراتی برای اجرای این احکام را گامی مهم‌تر خواند و بیان‌داشت: باید با استخراج آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد مرتبط با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راهکارهایی برای عبور از چالش‌ها و برآورد تأمین اعتبارات برنامه کاری سالیانه در زمان اجرای برنامه هفتم توسعه به منظور ارائه به وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: بر این اساس، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید نقشه راهی را به منظور بسترسازی مقرراتی برای ارائه به دولت با هدف رفع هم‌پوشانی‌ها و عملیاتی کردن و تحقق احکام برنامه هفتم توسعه، تنظیم، فازبندی و زمان‌بندی کند.

غفاری ادامه‌داد: با استخراج و جمع‌بندی موضوعات و احکام، می‌توان پیشنهاداتی را در زمینه تأمین اعتبارات و اجرای تکالیف و احکام و ارائه کرد.

به گفته وی، در این نقشه راه می‌توان پیشنهاداتی را درباره تأمین اعتبارات مورد نیاز با بازنگری در مواردی مانند جرایم رانندگی، ضمانت اجرایی اخذ عوارض آزادراه‌های دولتی و چگونگی تأمین منابع برای اجرای پروژه‌های حوزه راه روستایی به دولت ارائه کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین به موانع پیش رو در حوزه لجستیک اشاره و خاطرنشان‌کرد: با اصلاح ساختارها، می‌توان فعالیت‌ها در این حوزه به نحو مطلوب‌تری به پیش برد.

کد خبر 6225359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha