۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

با رأی نمایندگان؛

کلیات طرح تغییر در عضویت اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون‌ها تصویب نشد

کلیات طرح تغییر در عضویت اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون‌ها تصویب نشد

کلیات طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای ایجاد تغییر در نحوه عضویت اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تصویب اکثریت مجلس نرسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح یک فوریتی کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره الحاق یک تبصره به ماده ۶۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با ۱۴۷ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ رأی به تصویب نرسید.

گفتنی است، اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد که درباره موضوع مذکور این موضوع محقق نشد.

طرح مذکور درباره ایجاد تغییر در روند عضویت اعضای هیئت رئیسه مجلس در کمیسیون‌ها بود و در آن آمده بود که نباید اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون خاصی عضویت داشته باشند، با این هدف که هم آنان به وظایف خود در هیئت رئیسه بهتر رسیدگی کنند و هم نمایندگانی که هنوز عضو هیچیک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس نشده‌اند، بتوانند در یکی از کمیسیون‌ها فعالیت کنند.

طبق ماده ۶۲ آئین نامه داخلی مجلس، هر نماینده ۶ ماه یک بار می‌تواند تقاضای تغییر کمیسیون خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند. انتقال به کمیسیون دیگر با رعایت نصاب مقرر در این آئین‌نامه و با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است.

کد خبر 6225373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha