۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵

قاچاق ۲۱۵ هزار لیتر گازوئیل از یکی جایگاه های سوخت فارس کشف شد

قاچاق ۲۱۵ هزار لیتر گازوئیل از یکی جایگاه های سوخت فارس کشف شد

شیراز- قاچاق ۲۱۵ هزار لیتر گازوئیل با ورود و پیگیری سازمان بازرسی استان فارس در یکی از جایگاه های سوخت شهرستان های جنوبی فارس کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بازرسی کل استان فارس در راستای اجرای بازرسی برنامه‌ای کلان محور با موضوع بررسی وضعیت نگهداشت، رسید و مصرف فرآورده‌های نفتی در انبارهای تابعه وزارت نفت، مخازن نیروگاهی و مصرف‌کنندگان عمده در استان فارس کشف کرد که یک جایگاه اختصاصی در یکی از شهرستان‌های جنوبی فارس اقدام به قاچاق گازوئیل کرده است.

با توجه به اهمیت موضوع پیگیری آن در دستور کار بازرسی استان قرار گرفت و مشخص شد کسری غیرمجاز این جایگاه میزان ۲۱۵ هزار و ۶۷۶ لیتر گازوئیل است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این کسری در اثر عدم تخلیه بار نفت گاز ارسال شده از انبارهای سوخت و رسید نشدن آن در جایگاه اتفاق افتاده که با مقایسه و بررسی میزان اولیه موجودی فرآورده‌های ارسالی به جایگاه از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱‬ تا ۱۹/‏۰۴/‏۱۴۰۳‬ (طبق مانیتورینگ) و موجودی پایان وقت مورخ ۱۹/‏۰۳/‏۱۴۰۳‬ بوده است.

در نهایت بر اساس پیگیری انجام شده توسط هیأت بازرسی مستقر در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات جایگاه داران آن منطقه مطرح و در این راستا میزان کسری غیرمجاز کشف شده به تعزیرات حکومتی استان فارس ارجاع داده شد.

گفتنی است، علاوه بر این ضمن بستن مخازن نفتگاز جایگاه مقرر شد معاونت بازرگانی منطقه فارس نسبت به فسخ قرارداد توزیع فرآورده نفت گاز جایگاه مذکور اقدام کند.

کد خبر 6225383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha