۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰

تهیه کننده محفل در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد:

از پخش زنده مراسم قرآنی «محفل» در صنعا تا محفل قرآنی غزه

از پخش زنده مراسم قرآنی «محفل» در صنعا تا محفل قرآنی غزه

هاشمی گلپایگانی گفت: از آنجایی که برنامه محفل وجهه بین المللی پیدا کرده و در کشور های دیگر دیده شده است برای ما برپایی جمع های قرآنی اهمیت دارد.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه‌کننده برنامه «محفل» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مراسم‌هایی که «برنامه تلویزیونی محفل» در هفته وحدت برپا خواهند کرد، گفت: در یکی از بزرگترین گردهمایی‌های قرآنی جهان، روز پنجشنبه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دوستداران قرآن کریم در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند. این مراسم باشکوه که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی مختلف از جمله الجزیره مباشر و فلسطین الیوم و صفحات مجازی پخش شد، میزبان قاریان برجسته محفل یعنی حسنین الحلو، رضوان درویش، استاد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام قاسمیان و حامد شاکر نژاد بود. حضور خانواده شهدا و اسرای غزه به عنوان مهمان ویژه این مراسم، بر اهمیت و گستردگی این رویداد افزود.

وی ادامه داد: این گردهمایی عظیم، علاوه بر ایجاد فضایی معنوی و قرآنی، نشان از جایگاه والای قرآن کریم در دل مسلمانان و اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی دارد.

وی افزود: هفته وحدت بسیار مهم است از آنجایی که برنامه محفل وجهه بین‌المللی پیدا کرده و در کشورهای دیگر دیده شده است برای ما برپایی جمع‌های قرآنی حائز اهمیت است. حول محور قرآن و پیامبر (ص) وحدت صورت بگیرد و ما در صدد هستیم که در این هفته جشن‌ها و مراسم‌هایی داشته باشیم که مسلمانان را به واسطه قرآن دور هم گرد آوریم. این گردهمایی‌ها با شعار «علی حب النبی» یعنی با علاقه و عشقی که به پیامبر داریم از فلسطین حمایت می‌کنیم برگزار می‌شود. ان شاءالله با توسل به قرآن و پیامبر و اجماع مسلمین برای آزادی قدس دست به دست خواهیم داد.

پخش زنده مراسم قرآنی در صنعا

تهیه‌کننده برنامه «محفل» در ادامه به بخش دیگری از برنامه‌های هفته وحدت پرداخت و اظهار داشت: امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه محفل قرآنی نیز در شهر آمل برگزار می‌شود. این محفل قرآنی به صورت زنده در صنعا پخش می‌شود. این پخش زنده در یک امامزاده‌ای که برای مجاهدان یمنی بسیار مهم و معتبر است به صورت آنلاین پخش خواهد شد.

محفل قرآنی در لاهور پاکستان

هاشمی گلپایگانی ادامه داد: همچنین در راستای برنامه‌های مختلف هفته وحدت دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در بزرگترین مؤسسه قرآنی لاهور پاکستان نیز محفل انس با قرآن برگزار می‌شود. حامد شاکر نژاد، حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی از جمله افرادی هستند که در لاهور پاکستان حاضر خواهند شد. همچنین حضور محمد حسین عظیمی قاری قرآن و حدیث و ثنا نظری به عنوان حافظ قرآن شور و نشاط این محفل را بیشتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: همین که بتوانیم با زبان قرآن با مسلمانان صحبت کنیم بسیار اهمیت دارد. بحث دیپلماسی قرآنی امروز مطرح است. پاکستان بیش از ۲۰۰ میلیون جمعیت دارند و با فضاسازی ای که دشمنان به ویژه انگلیسی‌ها انجام دادند، باور نمی‌کنند که ما به عنوان شیعه می‌توانیم قرآن بخوانیم تصورشان این است که ما به قرآن هیچ اعتقادی نداریم و با این فضاسازی به تشدید اختلاف و کشتار شیعیان می‌پردازند.

تهیه‌کننده برنامه «محفل» در ادامه برنامه‌های قرآنی در عرصه بین‌المللی گفت: محفل انس با قرآنی روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه به صورت زنده در غزه خواهیم داشت. محفلی قرآنی را در امامزاده صالح (ع) برگزار می‌کنیم که به صورت زنده در غزه با حضور هزار نفر پخش خواهد شد. همچنین در روز شنبه ۳۱ شهریور ماه در لبنان محفلی قرآنی همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور داوران برگزار خواهد شد. سعی کردیم که اکثر داوران در برنامه‌ها حاضر باشند اما برخی در صنعا و برخی در لبنان حاضر می‌شوند و امکان حضور همگی داوران برنامه محفل در همه کشورها وجود ندارد.

وی با اشاره پیدا کردن سوژه‌های ناب برای فصل بعدی برنامه محفل گفت: این محفل‌های قرآنی به ما کمک می‌کند تا سوژه‌های خوبی را بتوانیم برای فصل آینده محفل شناسایی کنیم.

کد خبر 6225391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید مؤید زاده IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      0 0
      سلام اینجانب حمید مؤید زاده حاضر به همکاری با برنامه محفل هستم به صورت هیچ گونه دستمزد و افتخاری بصورت شبانه روزی و