۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

گزارش مهر؛

دشتی به قطب کشتی کشور تبدیل می‌شود/ لزوم احداث خانه کشتی

دشتی به قطب کشتی کشور تبدیل می‌شود/ لزوم احداث خانه کشتی

بوشهر- دعوت ۶ کشتی‌گیر از شهرستان دشتی به اردوی تیم ملی نشانی از پتانسیل بالای ورزشی در این منطقه است که انتظار می‌رود زیرساخت‌های این رشته ورزشی در شهرستان تقویت شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - قاسم بازیاری: شهرستان دشتی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه ورزش است و اکنون به یکی از کانون‌های مهم کشتی در کشور تبدیل شده است.

سالانه ۶ کشتی‌گیر برجسته از این شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند که این خود بیانگر پتانسیل و توانمندی ورزشی بالای این منطقه است.

این دستاورد مهم نه تنها افتخار بزرگی برای دشتی است، بلکه نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر و حمایت‌های گسترده مربیان و خانواده‌ها و مسئولان از ورزش کشتی در این شهرستان می‌باشد.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ کشتی‌گیر در شهرستان دشتی با جدیت و پشتکار در حال فعالیت هستند و این ورزشکاران با تمرین‌های مداوم و پشتکار فراوان، خود را برای رقابت در سطح استانی، ملی و حتی بین‌المللی آماده می‌کنند.

این تعداد قابل توجه ورزشکار در یک شهرستان نشان می‌دهد که کشتی به عنوان یکی از ورزش‌های محبوب و مورد علاقه جوانان در دشتی شناخته می‌شود.

کشتی در شهر خورموج ریشه دارد

ابراهیم شاکری مطلق مربی و روان شناس تیم کشتی شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشتی در شهر خورموج ریشه دارد، گفت: ورزش کشتی در شهرستان دشتی به دهه ۷۰ بر می‌گردد و از آن روز به تاکنون افتخارات زیادی توسط کشتی گیران در عرصه‌های مختلف شاهد بودیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کشتی گیر در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند و سالانه بین پنج تا ۶ کشتی گیر از این شهرستان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

دشتی به قطب کشتی کشور تبدیل می‌شود/ لزوم احداث خانه کشتی

لزوم احداث خانه کشتی

جواد حاجی زاده مربی تیم کشتی شهرستان دشتی نیز به خبرنگار مهر گفت: یکی از خواسته‌های مهم این کشتی‌گیران، احداث خانه کشتی در سطح شهرستان است. نبود امکانات کافی و مناسب در این منطقه، یکی از چالش‌های اصلی پیش روی این ورزشکاران است.

وی افزود: احداث یک خانه کشتی با تجهیزات مدرن و استاندارد، می‌تواند نه تنها به بهبود کیفیت تمرینات کشتی‌گیران کمک کند، بلکه انگیزه‌ای مضاعف برای جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی باشد.

حاجی زاده ادامه داد: مربیان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و آموزش‌های علمی، کشتی‌گیران را به بهترین نحو برای حضور در رقابت‌های مهم آماده می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین حمایت‌های مسئولان، از جمله تأمین امکانات و حمایت مالی، نقش بسزایی در توسعه و ارتقای ورزش کشتی در دشتی داشته است.

دشتی به قطب کشتی کشور تبدیل می‌شود/ لزوم احداث خانه کشتی

تقویت زیر ساخت‌ها

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با حمایت مسئولان شهرستان اعتبار لازم برای احداث خانه کشتی اختصاص داده و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است و به زودی این پروژه شروع می‌شود.

محمد قادری تقویت زیر ساخت‌های ورزشی در شهرستان دشتی را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه از مطالبات چندین ساله کشتی گیران بوده که به حمدالله تحقق پیدا کرد.

با توجه به این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، آینده روشنی برای کشتی شهرستان دشتی پیش‌بینی می‌شود.

انتظار می‌رود با ادامه حمایت‌ها و تأمین امکانات لازم، شاهد درخشش بیشتر کشتی‌گیران دشتی در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

احداث خانه کشتی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این رشته ورزشی، می‌تواند زمینه‌ساز رشد و موفقیت‌های بیشتر برای ورزشکاران این منطقه شود که انتظار می‌رود همه مسئولان پای کار این ورزشکاران باشند.

کد خبر 6225402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دینگل ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 0
      داداش دستی کجای ایران هستش کدام استانه