۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲

مدیر کل کار و تعاون خراسان جنوبی مطرح کرد؛

صادرات ۲۳ میلیون دلاری بخش تعاون در خراسان‌جنوبی

صادرات ۲۳ میلیون دلاری بخش تعاون در خراسان‌جنوبی

بیرجند _ مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: صادرات بخش تعاون استان در یک سال گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح یکشنبه در نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادرات بخش تعاون استان بوده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تعاون خراسان جنوبی پرداخت شد و ۱۱۰ میلیارد تومان هم از منابع ملی در این حوزه پرداخت خواهد شد.

به گفته وی ۳۸ تعاونی از سال گذشته متناسب با نیاز شهرستان‌های استان تشکیل شده و ۱۰ هزار و ۳۲۶ ساعت آموزش برای توانمندسازی تعاونی‌های خراسان جنوبی برگزار شده است.

اشرفی متذکر شد: در قالب ۴۹۵ مورد به مباحث مختلف حوزه تعاون رسیدگی شده است و امروز هم از ۱۰ تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم در ادامه درباره چگونگی انتخاب تعاونی‌های برتر گفت: در قالب نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان از ۱۰ تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل می‌شود و برای اولین بار از تعاونی مسکن ۰۴ به عنوان یکی از تعاونی‌های برتر کشور در حوزه مسکن تجلیل شد.

به گفته حسینی برای بخش تعاون سهم ۲۵ درصد در اقتصاد کشور پیش بینی شده اما در سال‌های گذشته این سهم ۵ تا ۶ درصد بوده است و قوانین مخل و بدنه کارشناسی مانع از تحقق این سهم است.

وی خاطرنشان کرد: باید ۲۵ درصد سهم زمین‌های نهضت ملی به تعاونی‌های مسکن واگذار می‌شد که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی تاکید کرد: در استان گرایش به سرمایه گذاری در بخش تعاون ایجاد شده که باید زمینه انجام این کار فراهم شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: در سه سال گذشته با برگزاری جشنواره زرشک میزان صادرات و قیمت زرشک افزایش یافته و امید است که بتوانیم جشنواره زرشک در مهر ماه سال جاری را هم برگزاری کنیم.

حسینی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی استان درخواست اجرای سند توسعه بخش تعاون را داریم.

کد خبر 6225406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha