۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بافق:

محصول خرما در نخیلات بافق ۳۵ درصد کاهش یافت

محصول خرما در نخیلات بافق ۳۵ درصد کاهش یافت

یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق با اشاره به پیش بینی برداشت پنج هزار تن خرما از نخیلات این شهرستان، از کاهش ۳۵ درصدی محصول خرمای این شهرستان به دلیل شرایط جوی و ناترازی برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عسکری ضمن اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار در زمینه تولید خرما در بافق فعال هستند، اعلام کرد: برداشت خرما از اوایل شهریور ماه در این شهرستان آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی مهمترین ارقام خرما در این شهرستان را شامل بومی، کبکاب، پیارم و زاهدی برشمرد و گفت: نوسانات دمایی ابتدای فصل، اختلال در گرده افشانی، گرمای شدید و خاموشی چاه‌های کشاورزی باعث کاهش ۳۵ درصدی محصول خرما در شهرستان بافق شده است.

عسکری با بیان اینکه فرآوری خرما و توسعه صنایع تبدیلی بخش در این زمینه اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: به شکرانه برداشت این محصول، جشنواره خرما در ۱۸ و ۱۹ مهر ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشن را شادی و شعف مردم در کنار بازار فروش محصولات خرما و فرآورده‌های این درخت، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان در قالب برگزاری این رویداد اعلام کرد و افزود: بازارهای فروش راهکاری مطمئن برای معرفی فرصت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه کشاورزی خرما و جذب سرمایه‌گذاری‌های وابسته به این محصول است.

این مسئول متذکر شد: با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان در شهرستان و اینکه خرما به عنوان یکی از محصولات اصلی کشاورزان در شهرستان بافق است، جشنواره خرما می‌تواند فرصت مناسبی برای شهروندان، کشاورزان و حضور گردشگران باشد.

عسکری محل برگزاری این جشنواره را روستای گردشگری باقرآباد عنوان و تصریح کرد: روستای باقرآباد در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شهرستان بافق واقع شده و با وجود قلعه‌ای تاریخی متعلق به دوران قاجار که به عنوان یکی از زیباترین دژهای تاریخی استان شناخته می‌شود، به شماره ۱۳۰۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 6225463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha