۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

رونمایی از تخت ICU با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه در تبریز

رونمایی از تخت ICU با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه در تبریز

تبریز-تخت بیمارستانی ICU ( مراقبت های ویژه ) با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه در مرکز رشد معاونت آموزشی و پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این محصول توسط دکتر مسعود ناظمیه دانشیار داخلی ریه و مدیر گروه دپارتمان بیماری‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی و تولید شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این محصول در نارسایی حاد تنفسی شدید از نظر علمی به اثبات رسیده است، گفت: قرار دادن بیمار در وضعیت رو به شکم به مدت چند ساعت در کاهش هیپوکسمی (اختلال در اکسیژن خون) و مرگ و میر بسیار مؤثر است.

ناظمیه افزود: قرار دادن بیمار مبتلا به نارسایی تنفسی با توجه به اینکه لوله نای و سرم‌های متعدد و سوند به آن متصل است، کار بسیار سختی است و ممکن است به جابجایی لوله نای منجر شود و مرگ بیمار را به دنبال داشته باشد، استفاده از این نوع تخت‌ها مانعی جدی بر سر راه این مشکلات است.

وی ادامه داد: برای اجتناب از مشکلات فوق این ایده به ذهن ما رسید که بیمار در همان حالت رو به پشت بخوابد و توسط بازوهای مهار کننده از ناحیه سر، قفسه سینه، لگن، زانو و پاها کاملاً" روی تخت ثابت شود و به جای بیمار، تخت به انداره ۱۸۰ درجه بچرخد و بیمار به این صورت در وضعیت رو به شکم قرار گیرد.

ناظمیه اظهار کرد: در این وضعیت پرستاران و سایر نیروهای مراقبت‌های ویژه می‌توانند با بالا آمدن تخت به بیمار دسترسی داشته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: در اجرای این طرح راهنمایی‌ها و کمک‌های فراوانی از معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز رشد اقماری مرکز امام رضا (ع) دریافت کرده ایم و ساخت محصول نهایی در یک شرکت خصوصی صورت گرفت.

کد خبر 6225483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha