۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

نایب رییس فدراسیون اسکی کشور:

افزایش جمعیت ورزشکاران اسکی در کردستان به احیای آن کمک می کند

افزایش جمعیت ورزشکاران اسکی در کردستان به احیای آن کمک می کند

سنندج_ نایب رییس فدراسیون اسکی کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان عرصه اسکی برای فعال شدن هیات این رشته در استان گفت: افزایش جمعیت ورزشکاران اسکی در کردستان به احیای آن کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ساوه شمشکی پیش از ظهر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت اسکی استان کردستان با ابراز تأسف از وضعیت ورزش‌های زمستانی و اسکی استان کردستان اظهار کرد: در مجامع ورزشی اگر پتانسیل بالا باشد باید تعداد مجمع کمتر از ۲۴ نفر نباشد و در کردستان هیأت، داوری، ورزشکاران فعال نیستند چون تعداد مجمع ۹ نفر است.

نایب رئیس فدراسیون اسکی کشور عنوان کرد: انتظار ما این بوده که اعضا در مجمع حضور داشته باشند چون پتانسیل ورزش همگانی را دارند.

ساوه شمشکی اظهار کرد: در دهه هشتاد کردستان در اسکی لیگ بین المللی شرکت می‌کرد و دارای قهرمانی کشور و استانی بود.

وی افزود: قبول داریم که اسکی از نظر زیرساختی و استاندارد مشکلاتی دارد ولی ورزشکاران باید به ورزش و فدراسیون کمک می‌کردند و حداقل در مجمع حضور داشتند.

لزوم بهره بردن از ظرفیت اسپانسر در ورزش اسکی کردستان

نایب رئیس فدراسیون اسکی کشور عنوان کرد: وظیفه هیأت این است که باید خودش کمک بگیرد و یک نهاد عمومی است که باید با بهره از پتانسیل‌ها اسپانسر بیاورد و اداره کل تنها یک گروه نظارتی است.

ساوه شمشکی بیان کرد: هیأت دارای آئین نامه است و باید مستقل عمل کند و در پیشبرد کارها نگاه هیأت نباید به فدراسیون و اداره کل باشد بلکه فقط انتظار نگاه حمایتی داشته باشد.

وی افزود: هیأت باید بتواند از استان‌های همجوار برای رونق اسکی استان کمک بگیرد حتی اگر پیست اسکی تعطیل شد استان را ول نکند بلکه با کمپینگ و برگزاری اردو در سایر استان‌ها قهرمانان و ورزشکاران را رها نکند.

نایب رئیس فدراسیون اسکی کشور عنوان کرد: هیأت باید دوره‌های داوری و دوره آموزشی و دوره مربی‌گری برگزار کند، مثل آذربایجان که یکی از بهترین‌ها در زمینه بستر قهرمانی و استعدادیابی اسکی بود و چند سال پیست آنها تعطیل بود اما هیأت و فعالیت خود را تعطیل نکردند.

ساوه شمشکی گفت: استفاده از پیش کسوت‌های قدیمی و استخوان شکسته‌های اسکی استان در بیجار و سقز می‌تواند به هیأت و موفقیت‌های آن کمک کند.

انعقاد تفاهمنامه همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: توصیه ما به هیأت اسکی این است که با ورزش همگانی آشتی کنند با شهرداری، دانش آموزی و دانشگاهی تفاهم نامه امضا کنند.

نایب رئیس فدراسیون اسکی کشور بیان کرد: با ورود این قشرها به اسکی می‌توان بانک اسکی تشکیل داد و در پیست بیجار مدرسه اسکی تشکیل شود و با افزایش جمعیت اسکی به احیای آن کمک کرد.

ساوه شمشکی عنوان کرد: افزایش دانش مربی‌گری و دانش داوری در بحث کارآموزی، افزایش دانش اسکی و ترمیم ساختار کمیته‌ها و همچنین استعدادیابی همگانی توسط مربیان و داوران موجب نجات اسکی در کردستان می‌شوند.

وی افزود: از اداره کل ورزش و جوانان تنها باید انتظار حمایت معنوی داشت چون برای هیأت مراجعه به مدیرکل ضعف است.

ساوه شمشکی اظهار کرد: امیدواریم با فعالیت‌های هیأت و حمایت معنوی اداره کل و فدراسیون کردستان به دهه ۸۰ برگردد که جز ۵ هیأت اول کشور بود و در زمینه دانش مربی‌گری و داوری و حضور در لیگ بین‌المللی و مسابقات کشوری و استانی شرکت می‌کرد.

کد خبر 6225508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha