۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴

قالیباف در صحن مجلس:

باید ۱۲ هزار قانون تکراری به درستی تنقیح و نسخ شود

باید ۱۲ هزار قانون تکراری به درستی تنقیح و نسخ شود

رئیس مجلس با اشاره به اینکه باید با دقت تنقیح و نسخ قوانین صورت گیرد، گفت: باید ۱۲ هزار قانون تکراری، اضافه و باطل شده به درستی تنقیح و نسخ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: تنقیح قوانین امری لازم است که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی بیان کرد: گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار ۷۸ قانون را نسخ می‌کند و ما چگونه باید اطمینان کنیم مجموعه کسانی که در تنقیح قوانین کار می‌کنند به همه موارد دقت داشته باشند و آیا کمیسیون تک تک قوانین را بررسی کرده است یا خیر؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: طرح‌های مربوط به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های مختلف در مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین مجلس و کمیسیون‌های مربوطه با دقت بررسی شده است.

وی متذکر: قانون مربوط به تنقیح قوانین نیز در سال ۸۹ به تصویب مجلس رسید. کار تنقیح با دقت انجام شده و ان‌شاءالله با سرعت پیش برود تا ما بتوانیم ۵۲ قانون جامع را سروسامان دهیم و تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد کم شود و قانون‌هایی هم که نسخ ضمنی شده است، تعیین تکلیف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با دقت تنقیح و نسخ قوانین صورت گیرد. باید ۱۲ هزار قانون تکراری، اضافه و باطل شده به درستی تنقیح و نسخ شود که در سیاست‌های قانون‌گذاری هم موضوع تنقیح قوانین مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

کد خبر 6225509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha