۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱

در نشست بزرگداشت هفته وحدت مطرح شد؛

«فلسطین» محور برنامه‌های هفته وحدت است

«فلسطین» محور برنامه‌های هفته وحدت است

نشست خبری بزرگداشت هفته وحدت با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن اختری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری بزرگداشت هفته وحدت امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به ماه پرفضیلت ربیع الاول ماه ربیع الاول میلاد پیامبر و آغاز دعوت آشکار اسلامی افزود: در این ماه میلاد امام صادق (ع) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تاریخ قمری را داریم. همچنین امام خمینی در سال‌های اول انقلاب هفته وحدت و موضوع وحدت جامعه اسلامی را به عنوان حرکتی نوین پایه گذاری کردند.

اختری با بیان این نکته که مسئله وحدت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شد به سبقه وحدت در اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: البته در دین اسلام از وحدت به عنوان امری ضروری صحبت شده و اصل وحدت امت واحده در روابط بین مسلمانان با عناوینی چون برادری، برابری و با تکیه بر ضرورت وحدت و دوری از اختلاف و درگیری و تفرقه افکنی در قرآن بیان شده و خداوند آن را خواسته است. امروز رهبر انقلاب به این مسئله اهتمام فراوان داشته و تاکید دارند و در برابر فتنه انگیزان مواضع آشکاری را عنوان می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت تصریح کرد: قرار گرفتن این ایام در آستانه سالروز عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم فلسطین باعث شده است تا موضوع فلسطین در شعار امسال مورد توجه قرار بگیرد. همچنین امسال هفته وحدت و هفته دفاع مقدس متقارن شده است، دفاع مقدسی که یکی از ارزش‌های بزرگ و ویژگی‌های مهم جمهوری اسلامی است.

اختری گفت: دشمن در تلاش برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی است و باید نخبگان به این مسئله توجه داشته باشند. شاهدیم در برخی کشورها و مناطق به بهانه‌های پوچ تفاوت مذهبی و اختلافات نظری، در مبانی اجرایی برخی گروهک‌های تکفیری و تروریستی تلاش می‌کنند میان مردم مسلمان و مذاهب اسلامی تفرقه بیافکنند و در برخی مناطق با تکیه بر مسائل قومی، ملیتی، طوایفی و زبانی تفرقه افکنی کنند. پشت همه اینها سیاست استعمار انگلیس و آمریکا و برخی کشورها قرار دارد که برخی کشورهای اسلامی هم به آن دامن می‌زنند.

وی با اشاره به موضوع فلسطین اشاره داشت: خونریزی‌های رژیم صهیونیستی، کودک کشی و نسل کشی امروز نتیجه نبود وحدت بین جامعه مسلمین است. بیش از ۵۰ کشور اسلامی در سازمان ملل و در اتحادیه‌های منطقه‌ای تلاش نمی‌کنند در برابر جنایات اسرائیل ایستادگی کنند. امت اسلامی امروز امکانات فراوانی دارند که باید به کار بگیرند تا برای مجبور کردن رژیم صهیونیستی به عقب نشینی و پذیرش آتش بس و پایان دادن به جنایات از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط فلسطین «وحدت امت اسلامی و نجات غزه مظلوم» شعار هفته وحدت است، اشاره کرد: وظیفه علما، رهبران دینی، دولت‌های مسلمان، مجالس و پارلمان‌های کشورهای اسلامی، سیاستمداران، حقوقدانان و صاحبان رسانه است که فریادرس مردم مظلوم فلسطین باشند. پیامبر فرمود اگر کسی بشنود انسانی او را به نصرت و کمک بطلب و پاسخ ندهد مسلمان نیست.

اختری گفت: از امشب برنامه‌ها در مناطق مختلف شروع می‌شود و زیارت پیامبر (ص) در روز دوازدهم و ۱۷ ربیع الاول در مساجد و مناطق خوانده می‌شود. برگزاری جشن‌های مردمی در تهران از میدان هفت تیر تا پل کریمخان تا میدان ولیعصر (عج) و از تقاطع انقلاب تا میدان ولیعصر (عج) با برپایی اجتماع بزرگی صورت می‌گیرد. برگزاری پویش زیارت از راه دور حضرت رسول (ص) را داریم که در ظهر و عصر در سطح مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود. مراسم نورافشانی در شب ۱۷ ربیع الاول در سراسر کشور و برنامه اطعام نبوی را داریم و در حمایت از مردم فلسطین بزرگداشت شهدای مقاومت به خصوص شهید هنیه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6225555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha