۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

آشنایی با انواع انتقال وجه از طریق شبا و سقف هر تراکنش

آشنایی با انواع انتقال وجه از طریق شبا و سقف هر تراکنش

در ادامه شما را با انواع انتقال وجه از طریق شبا و سقف هر تراکنش آشنا خواهیم کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شماره شبا در واقع مخفف شناسه حساب بانکی ایرانیان بوده و دارای ۲۴ رقم است. امکان دریافت شماره شبا به شیوه‌های متعددی همچون از طریق شماره کارت، شماره حساب، مراجعه به عابر بانک و مراجعه حضوری به بانک وجود دارد. داشتن شماره کارت یا شماره حساب و وارد کردن آن در سایت رده به‌عنوان ساده‌ترین شیوه دریافت شماره شبا محسوب می‌شود. پس از دریافت این شماره، شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی همچون مراجعه به سامانه پایا یا سامانه ساتنا می‌توانید انتقال وجه خود را انجام دهید. هریک از این سامانه‌ها دارای شرایط و سقف تراکنش منحصربه‌فرد خود هستند.

شیوه‌های دریافت شماره شبا

برای دریافت شماره شبا راه‌های مختلفی پیش‌روی شما قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اطلاع یافتن از شماره شبا با داشتن شماره کارت یا شماره حساب از طریق مراجعه به سایت رده، عابر بانک یا مراجعه حضوری به بانک اشاره کرد. به‌دست آوردن شماره شبا با داشتن شماره کارت یا شماره حساب از طریق سایت رده به‌عنوان ساده‌ترین شیوه به‌دست آوردن شماره شبا شناخته می‌شود.

دریافت شماره شبا با داشتن شماره کارت از طریق سایت رده

روی همه کارت‌های بانکی شما شماره ۱۶ رقمی را مشاهده می‌کنید که در واقع همان شماره کارت نام دارد. راحت‌ترین شیوه به‌دست آوردن شماره شبا را می‌توان تبدیل شماره کارت به شبا دانست. تنها لازم بوده که شما شماره کارت خود را در سایت رده وارد نمائید تا تنها طی چند ثانیه موفق به مشاهده شماره شبای خود شوید. در صورتی که قصد دارید تعداد زیادی شماره شباهای بانکی را تبدیل نمائید، توصیه ما استفاده از شباهای گروهی است؛ چرا که با انجام این کار، شما می‌توانید این پروسه را سرعت ببخشید. در صورتی که شما شماره کارت هر یک از بانک‌های زیر را داشته باشید، می‌توانید شماره شبای خود را در سایت رده دریافت کنید.

بانک ملی

بانک پاسارگاد

بانک اقتصاد نوین

بانک کشاورزی

بانک سامان

بانک سرمایه

بانک صادرات

بانک مسکن

بانک سپه

بانک آینده

بانک مهر ایران

بانک رسالت

بانک دی

بانک انصار

بانک ملت

بانک شهر

بانک ایران زمین

بانک سینا

بانک تجارت

بانک توسعه تعاون

بانک خاورمیانه

بانک گردشگری

پست بانک

بانک رفاه کارگران

دریافت شماره شبا با شماره حساب

در صورتی که از پیش شماره حساب شخصی را دریافت کرده‌اید و واریز پول انجام داده‌اید، دیگر لزومی دیده نمی‌شود که شماره شبا را از وی طلب کنید؛ چراکه شما می‌توانید از قابلیت تبدیل شماره حساب به شبا در سایت رده استفاده نمائید. از مزیت‌های واریز پول با شماره شبا در مقایسه با شماره حساب را می‌توان در انتقالات بین بانکی دانست؛ چراکه برای انتقال پایا، ساتنا و پل شما به شماره شبا نیاز دارید و امکان انجام انتقال وجه بین بانکی با داشتن شماره حساب وجود ندارد. از طرفی دیگر، شما می‌توانید از سرویس سانتا و پل بهره‌مند شوید و وجه بین بانکی را به‌شکل آنی و لحظه‌ای انتقال دهید. با طی کردن مراحل تبدیل شماره حساب به شبا در سایت رده، شما موفق به دریافت شماره شبا خواهید شد.

دریافت شماره شبا از طریق عابر بانک

مراجعه به عابربانک یکی از شعبه‌های بانک خودتان از جمله راه‌های دریافت شماره شبا محسوب می‌شود. شما بعد از وارد کردن کارت و رمز مربوطه به عابر بانک، یک‌سری گزینه‌ها را مشاهده خواهید کرد. یکی از گزینه‌ها با دریافت اطلاعات حساب ارتباط دارد و شما از این طریق می‌توانید شماره شبا را دریافت نمائید.

مراجعه حضوری به بانک جهت دریافت شماره شبا

آخرین راه برای دریافت شماره شبا را می‌توان مراجعه حضوری به بانک دانست. شما پس از مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک، شماره حساب یا شماره کارت خودتان را در اختیار متصدی بانک قرار می‌دهید تا شماره شبا را به شما اطلاع دهد.

انواع روش‌های انتقال وجه با شماره شبا و سقف تراکنش

شبا در واقع مخفف شماره حساب بانکی ایرانیان بوده و در اصل می‌توان آن را یک استاندارد بین‌المللی دانست که امکان انجام انتقالات وجه بین بانکی و بین‌المللی را مهیا ساخته است. پس از این‌که شما موفق به دریافت شماره شبا شدید، بهتر است با انواع روش‌های انتقال وجه از طریق آن و سقف تراکنش‌ها نیز آشنا شوید. شیوه‌های مختلف شامل پایا، ساتنا، سامانه پل، دستگاه خودپرداز و دستگاه کارت خوان می‌شود.

سامانه پایا

سامانه پایا از جمله شیوه‌های انجام انتقالات خرد بین بانکی و با تعداد انبوه محسوب می‌شود. در این سامانه، شاهد ارسال حواله پول از یک حساب در یک بانک به حسابی در بانک دیگر هستیم. این سامانه در زمینه انتقال دسته‌ای پول همچون پرداخت حقوق و مستمری، اقساط وام و پرداخت سود سهام و پرداخت‌های دوره‌ای کاربرد دارد؛ برای مثال، شما می‌توانید اقساط وام ازدواج خود را از طریق سامانه پایا بپردازید. سقف انتقال وجه در سامانه پایا به‌شکل حضوری یا آنلاین ۱۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

شما نمی‌توانید از طریق سامانه یا انتقال وجه خود را به شکل آنی انجام دهید و امکان دارد این کار ۱۲ ساعت زمان ببرد؛ بنابراین، سامانه پایا انتخاب مناسبی جهت انتقال سریع پول محسوب نمی‌شود. ثبت حواله پایا به سه شیوه شامل مراجعه به شعبه بانک، اینترنت بانک و موبایل بانک امکان‌پذیر است.

سامانه ساتنا

مراجعه به سامانه ساتنا یکی دیگر از شیوه‌های انتقال وجه‌های کلان و حواله‌های فوری از یک حساب به حسابی دیگر محسوب می‌شود. این تراکنش به‌شکل انفرادی و آنی صورت می‌گیرد و جایگزین مناسبی برای چک‌های مسافرتی و چک‌های رمزدار بین بانکی محسوب می‌شود. سامانه ساتنا برخلاف پایا دارای محدودیتی برای حداقل مبلغ واریز بوده و حداقل میزان واریز ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سقف انجام تراکنش در سامانه سانتا نیز ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

سخن پایانی

شماره شبا به‌عنوان بهترین و ساده‌ترین شیوه برای انجام عملیات واریز و برداشت بانکی شناخته می‌شود. سامانه پایا و سامانه ساتنا از جمله شیوه‌های رایج انتقال وجه با شماره شبا محسوب می‌شود. در صورتی که شماره شبا خود را نمی‌دانید، سایت رده به شما در تبدیل شماره حساب یا شماره کارت به شبا کمک می‌کند. راه‌های دیگر دریافت شماره شبا شامل مراجعه به خودپرداز یا مراجعه حضوری به بانک می‌شود. سقف واریز وجه در سامانه پایا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ در حالی که در سامانه ساتنا تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز شما می‌توانید وجه انتقال دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6225588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha