۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان:

بذر مورد نیاز کشاورزان کلزا کار استان تامین شده است

بذر مورد نیاز کشاورزان کلزا کار استان تامین شده است

همدان ـ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت بذر مورد نیاز 5 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول کلزا تامین گردیده و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بایگانه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: برنامه ریزی برای تأمین بذر مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول کلزا در سطح استان در سال زراعی جاری انجام و ۱۵ تن بذر هیبرید تولید داخل و وارداتی برای کشت این محصول تأمین گردیده است.

مدیر زراعت استان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت کلزا ،۱۱ هزار تن دانه روغنی برداشت گردد.

وی شهرستانهای پیشرو در کاشت کلزا را نهاوند، تویسرکان و رزن برشمرد و افزود: بیشترین میزان کشت کلزا از آن این سه شهرستان است.

بایگانه در ادامه گفت: در سال جاری به میزان ۴هزارو هفتصد تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان به صورت تضمینی به مبلغ هر کیلو ۳۵۰ هزار ریال توسط کارخانه روغن خزل نهاوند خریداری گردید که ۶۰ درصد بهای آن پرداخت و مابقی تا پایان شهریور تسویه خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: علاوه بر تأمین بذر مورد نیاز، انواع کودهای شیمیایی شامل؛ ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت کلزا در نظر گرفته شده که کشاورزان با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی منطقه خود نسبت به ثبت اراضی زیر کشت خود در سامانه پهنه بندی اقدام و و کود مورد نیاز را دریافت نمایند.

کد خبر 6225595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha