۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان خبرداد؛

آموزش کمک‌های اولیه به ۱۶۰ خانواده از طلاب گلستان

آموزش کمک‌های اولیه به ۱۶۰ خانواده از طلاب گلستان

دلند-معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه ویژه طلاب استان و خانواده‌های آنان با حضور ۱۶۰ خانواده در اردوگاه دلند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر بای ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک دوره آموزشی کمک‌های اولیه ویژه طلاب استان گلستان و خانواده‌های آنان در اردوگاه امیرمحمد قاسمی دلند برگزار شد.

وی افزود: در این دوره که ۱۶۰ خانواده از طلاب استان گلستان حضور داشتند که فراگیران با مباحث احیای قلبی ریوی (CPR) و خفگی آشنا شدند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به همکاری و تفاهم‌نامه بین جمعیت هلال احمر گلستان و کانون طلاب استان گفت: هدف از برگزاری این دوره، افزایش آگاهی و توانمندی طلاب و خانواده‌های آنان در مواجهه با شرایط اضطراری و حوادث است.

وی با بیان اینکه اجرای این دوره‌ها نقش مهمی در افزایش آمادگی جامعه در مواجهه با حوادث و کاهش خسارات ناشی از آن‌ها دارد، افزود: شرکت‌کنندگان در دوره، طی دو مرحله جمعی و خانوادگی، مهارت‌های لازم برای انجام احیای قلبی ریوی و کمک‌های اولیه در خفگی‌ها را به صورت عملی فرا گرفتند.

بای اظهار کرد: طلاب به عنوان مبلّغ می‌توانند در اجتماعات به حساس سازی مردم نسبت به موضوعات کمک‌های اولیه و افزایش تاب آوری آنها در برابر حوادث کمک کنند. جمعیت هلال احمر استان گلستان با همکاری کانون طلاب استان در تلاش است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مشابه، سطح آگاهی و آمادگی عمومی را ارتقا دهد.

کد خبر 6225628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha