۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴

رئیس دانشگاه زنجان خبر داد؛

برگزاری کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان در زنجان

برگزاری کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان در زنجان

زنجان- رئیس دانشگاه زنجان از برگزاری کنگره‌ پیشگیری از سرطان در این دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش مقاله‌ها از اردیبهشت امسال آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال بازرگان ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل دانشگاه زنجان، از برگزاری کنگره پیشگیری از سرطان در این دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش مقاله‌ها از اردیبهشت امسال آغاز شده است. بخشی از وظایف دانشگاه در قبال جامعه توجه به موضوعاتی از این دست و بیان آن در محیطی علمی است.

وی ابراز کرد: دانشگاه در کنار وظایف خود در امر آموزش و پژوهش، وظایف دیگری درباره مسائل اجتماعی دارد.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: بیان مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی در حوزه‌های مختلف، بخشی از وظایف دانشگاه‌ها است و بخشی از وظایف دانشگاه در قبال جامعه توجه به موضوعاتی از این دست و بیان آن در محیطی علمی است.

بازرگان تاکید کرد: هدف از برگزاری این کنگره، کاهش هزینه‌های درمان بیمار و در نظر گرفتن این هزینه برای بحث پیشگیری است.

وی گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه وظیفه برگزاری کنگره سرطان را برعهده دارد و این کنگره با همکاری انجمن مهرانه برگزار می‌شود و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی، آگاهی جامعه در این حوزه ارتقا یابد و راهکارهای علمی مطرح شود.

رئیس دانشگاه زنجان، بیان داشت: از ۱۷۳ مقاله ارسال‌شده ۱۱۶ مقاله پذیرش شده است و مقالات در هفت محور شامل تغذیه، اقتصاد، ژنتیک، جغرافیا و محیط زیست، مدل‌سازی هوش مصنوعی، روانشناختی و علوم ورزشی هستند.

بازرگان، با بیان اینکه بیشترین تعداد مقاله به ترتیب از شهرهای زنجان، تهران و اصفهان است، گفت: این کنگره ۲۴ سخنران از کشورهای مختلف خواهد داشت.

کد خبر 6225661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha