۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد؛

اصلاح و توسعه بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب در همدان

اصلاح و توسعه بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب در همدان

همدان ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اصلاح و توسعه 500 متر شبکه فاضلاب در راستای جداسازی فاضلاب از قنوات در منطقه جولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: اصلاح و توسعه سه کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب باقیمانده شهر همدان از شهریورماه آغاز شده است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه در این پروژه از لوله‌های پلی‌اتیلن ۲۵۰، ۳۱۵ و ۴۰۰ میلی‌متر استفاده می‌شود، تصریح کرد: هشت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این قرارداد در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب منطقه جولان به دلیل قدمت بالایی که دارد دچار فرسودگی شده بنابراین نیاز به اصلاح شبکه در این منطقه وجود دارد، توضیح داد: اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در این منطقه به منظور بهبود کارایی، ارتقای وضعیت بهداشتی و جلوگیری از آلودگی منابع آب اعم از چشمه و قنوات موجود، انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: بررسی و ارزیابی شبکه، پاکسازی و لایروبی، تعمیر یا تعویض لوله‌ها، مقاوم‌سازی و بهسازی و مانیتورینگ و نظارت مستمر در روند اصلاح شبکه فاضلاب، انجام می‌شود و این فرایندها به افزایش طول عمر سیستم فاضلاب، بهبود کیفیت بهداشت محیط و کاهش هزینه‌های تعمیرات اضطراری کمک می‌کند.
بختیاری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه فاضلاب نقش مهمی در حفاظت از محیط‌زیست، بهبود کیفیت زندگی و بهداشت عمومی، افزایش ظرفیت شبکه، جلوگیری از انسداد و گرفتگی، مدیریت بهتر پساب و فاضلاب تصفیه شده، کاهش خطرات سیل و سرریز فاضلاب و بهبود عملکرد کلی سیستم‌های شهری ایفا می‌کند.
کد خبر 6225711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha