۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران کاهش یافت

تلفات ناشی از حوادث کار در مازندران کاهش یافت

ساری- مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی پنج ماهه امسال ۴۳ نفر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی پنج ماهه امسال ۴۳ نفر مرد هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشت.

عباسی با بیان اینکه از این موارد ۳۵ نفر متأهل و ما مجرد هستند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در پنج ماهه سال‌جاری سقوط از بلندی با ۱۸ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۷، جسم سخت با هفت مورد و سایر با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در پنج ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین ماه و کمترین آن با شش مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های نور با شش نفر، آمل، بابل و نوشهر هر کدام با پنج فوتی به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های جویبار، عباس آباد، رامسر، تنکابن و نکا هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی این پنج ماه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی پنج ماه امسال ۳۸۵ شامل ۳۶۴ مرد و ما بقی زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشت.

عضو شورای قضائی استان ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

کد خبر 6225749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha