۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱

نشست هیات رییسه اکوسای باحضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزارشد

نشست هیات رییسه اکوسای باحضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزارشد

بیست و هشتمین نشست هیأت رئیسه سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو منطقه اقتصادی اکو ( اکوسای) با حضور دکتر داود محمدی دادستان دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و هشتمین نشست هیأت رئیسه سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو منطقه اقتصادی اکو (اکوسای) با حضور دکتر داود محمدی دادستان دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نشست، دادستان دیوان محاسبات کشورمان با اشاره به جایگاه قانونی دیوان محاسبات ایران گفت: دیوان محاسبات ایران با قریب به ۱۲۰ سال تجربه و قدمت در امر حسابرسی دولتی، از دیوان‌های پیشرو در جهان به شمار می‌رود که دارای یک نظام رسیدگی قضائی با اختیارات کامل قانونی برای صدور حکم نیز است.

دادستان دیوان محاسبات کشورمان در مراسم اختتامیه این نشست نیز اظهار داشت: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید فعالیت خود، با شعار "شفافیت و انضباط مالی"، بر ارتقاء همکاری و تعامل با سایر دیوان‌های محاسبات جهان تأکید و تمرکز خواهد کرد.

محمدی افزود: کشورهای عضو اکو روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و جدا از موقعیت همسایگی، این کشورها خویشاوند هستند و به یک خانواده متحد تعلق دارند و باید روابط منطقه‌ای و بین المللی خود را گسترش دهند.

شایان ذکر است دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر، رئیس دوره‌ای سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو موسوم به "اکوسای" است و مجمع عمومی این سازمان به ریاست دیوان محاسبات کشورمان سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6225760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha