۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:

۱۱۲ کلاس درس به فضای آموزشی خراسان جنوبی افزوده می‌شود

۱۱۲ کلاس درس به فضای آموزشی خراسان جنوبی افزوده می‌شود

بیرجند- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: به مناسبت شروع سال تحصیلی ۱۱۲ کلاس درس به فضای آموزشی خراسان جنوبی افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رخسارپور عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت مهر ماه و شروع سال جدید تحصیلی ۴۳ پروژه فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نوسازی و تجهیز مدارس در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها شامل ۱۱۲ کلاس درس با ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

رخسار پور بیان کرد: از سال گذشته ما در نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی سه هدف را پیگیری کردیم که یک هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و باید با اعتبار در اختیار هر چه زودتر آن را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: سال گذشته در خراسان جنوبی ۷۰ پروژه از پروژه‌های نیمه تمام را به نتیجه رساندیم و در حال حاضر ۱۲۰ پروژه نیمه تمام دیگر در خراسان جنوبی در حوزه نوسازی مدارس وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: دومین هدف ما برقراری عدالت آموزشی است و این راستا باید بیشترین توجه به مکان‌هایی شود که کمترین سرانه آموزشی را دارد که در خراسان جنوبی بیرجند دارای کمترین سرانه است.

رخسارپور اظهار کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که این آمار در شهر بیرجند ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

وی ادامه داد: در سال گذشته علاوه بر پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بیرجند پنج پروژه را هم شروع کردیم و در مجموع در حال ۱۳۰ کلاس درس نیمه تمام در شهرستان بیرجند داریم که ۲۸ کلاس درس مربوط به پروژه آستان قدس است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سومین هدف ما احداث مجتمع‌های آموزشی با معماری ایرانی و اسلامی است که سال گذشته یک هنرستان فرش با معماری ایرانی – اسلامی طراحی شد.

رخسار پور افزود: در شهرستان طبس نیز یک مجتمع طراحی آن به پایان رسیده و برای شهرستان فردوس و نهبندان نیز برای چنین مجتمع‌هایی در حال طراحی هستیم.

کد خبر 6225769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha